۱۳۸۴ اسفند ۲۳, سه‌شنبه

خون شهید از مُرکب ِ دانشمند بالاتر نیست.

محمد گفت: «مرکب ِ اهل علم مقدستر از خون ِ شهید است» محمد (ص) گفت: «دانش را بیاموزید حتا اگر در چین (که کشوری نامسلمان است) باشد».

یه عده از مسلمانهای امروز میگن علم غربی رو یاد نگیرید چون اسلامی نیست. می بینین چقدر دین اسلام منحرف شده؟! محمد صلح های ده ساله میکرد. اهل صلح بود و با اکراه و از سر اجبار تن به جنگ میداد. کسی که حق با اونه نیازی نیست دست به یقه بشه. اگه هم بشه وقتی میشه که اموالشون غارت میکنن و راهی دیگه برای توافق نمی مونه. هرچی توافق کنی هی می شکننش.

تاریخ سراغ نداره لحظه ای رو که محمد (ص) ناله کنه و گریه کنه که: چرا هیشکی نمیاد با همدیگه بریم جنگ؟!! آخه جنگ خیلی خوبه. وقتی بکشی پیروزی و اگه بکشنت میری بهشت! پس چرا هیشکی نمیاد با من که بریم امشب تا صبح یه عالمه جنگ کنیم؟! خیلی کیف داره. ای خدا باب شهادت رو وا کن دیگه! یا مثلا بگه: کجایید ای شهیدان. ما رو جا گذاشتید و رفتید. ای کاش متم بمیرم هرچه زودتر.

محمدی که من می شناسم گفته که او رو از حرفهایی که «زده» بشناسم. نه از حرفهایی که می خواسته بزنه ولی هرگز نزده و یه عده ای خیال می کنن زده! این پیامبر منه. اویی که معجزش مار و کشتن ِ فرعون و قالیچه نیس. معجزه اش کتابه. اگه قرآن رو سی جز کنی، سه جزئش ترغیب به علم آموزی و فکر کردنه. همیشه میگه فکر کن اگه قبول نداری. نمیگه اگه قبول نداری حتما گناهکاری. فکر کردن آدم رو تمیز می کنه.

شاید تو دوست داری یه پیامبری داشته باشی که هر روز به کشتن دعوت کنه. اگه اینطوره توصیه می کنم که اسلام رو رها کنی و بری عضو یکی از کلوبهای گردن قرمزهای آمریکایی بشی که همش در حال انتقام گرفتنن. اگر هم از آمریکا بدت میاد برو رواندا تو آفریقا تا هر روز بتونی آدم بکشی و انتقام بگیری.

محمدی که من میشناسم میگه: از گهواره تا گور دانش بحوی. نمی گه از گهواره تا گور باید انتقام بگیری و مظلوم نمایی کنی. متاسفم. هیچ جور هم نمیشه حرف محمد (ص) رو عوض کرد. نگو به من آیه های دیگه هم هستن. اگه قرآن و روایات یکیه مثل دو بال یه پرنده؛ پس من حق دارم به تعبیرهای تو که می خوای منو از کوچه های دیگه و پیچ در پیچ ببری تا در ته ِ کار به من بگی خون شهید از مرکب ِ اهل علم مقدستره شک کنم. تو دروغ میگی. تو کلک می زنی. جمله به این سادگی و شیوایی رو ول نمی کنم که با تو به اون استدلالهای مشکوک دل بسپرم.

جاي شهيد در قلب ماست، جاي تمام شهيداني كه براي دفاع از دین یا شهر یا ناموس با شناخت درست وظيفه خود ايستاده‌اند و جانشان را فدا كرده‌اند همیشه در دلها سبزه. امروز دلم از شهیدخوار ها گرفته.

شهادت و دانش دو مقام ِ بالا هستن. برتر از بقیه مقام ها. اما محمد واسه ی مسلمانهای خشنی که همش جوانها رو به کشته شدن ترغیب می کردن گفت: «اگر دانشمندی در حال کسب ِ علم رحلت کند شهید از دنیا رفته است.» تو حق نداری پیامبر رو ساکت کنی و بجای او حرف بزنی. اسلام زنده است یعنی اینکه خوشبختانه هیچ مسلمانی مثل من و تو نمی تونیم فکر کنیم پیامبریم و عقده های دوران بچگی خودمون رو اسلامیزه کنیم و بجای او حرف بزنیم. لطفا راهنماییم کنین اگه دارم راه رو اشتباه میبینم.

بگو پناه میبرم به پروردگار ِ مردم

صاحب ِ مردم

خدای مردم

از شر «او» که در دل‌های مردم وسوسه می‌کند

حالا این «او» چه جن باشد، چه از مردم.



... محمد