۱۳۸۵ مهر ۸, شنبه

در عوضش چقدر این روزها با انگیزه شدی!

The joy of fasting 6, 7, 8
---------------------------

محمد: یعنی لیاقتش رو داری؟ شک دارم به تواناییم؟ دلم می خواد برسم به این رویا، یعنی میشه؟
به نظر میاد روزهای سختی باشه.

حسین: اما چقدر این روزها با انگیزه شدی! از صبح تا شب کار و تلاش .. چقدر فرق کردی با یه ماه پیش که یه گوشه نشسته بودی.

محمد: اما اگه نشه چی؟ داغون میشم. دیگه کمرم راست نمیشه زیر بار غمش. چی کار کنم؟ چرا باید اینطور باشه که اینقدر دیر بیدار شم از خواب. ای کاش شش ماه وقت داشتم. ای کاش دو سال وقت داشتم..

حسین: بعد از این جور حرف زدن شک نکن که غم وارد میشه. اینجور حرف زدن کارت ِ دعوت فرستادن به خونه ی غمه.

محمد: پس میگی چیکار کنم. فکر هم نکنم. واقع بین نباشم. این همه آدم ِ با استعداد جلوی من هستن. نمی بینی چقدر احتمال داره قبول بشم؟ کوری عزیز جان! امیدوارم می کنی که چی بشه. که برم و سرم بخوره به سنگ؟ دوست داری شکست خوردنم رو ببینی؟ مریض روحی هستی یا هیستریک داری؟ چرا امیدوارم می کنی؟

این مکالمه رو شما کامل کنین. روی comment کلیک کنین و بنویسین باید چه گفت. صبر کنه. تلاش کنه. بره جلو بوق بزنه. به فکر نون باشه که خربزه آبه ... ؟ فقط تا سه روز دیگه این مطلب اینجا می مونه بعدش خودبخود میره تو آرشیو، اگه هر روز چیز نوشته بشه. خب ؟

حسین: ... ؟

**** تازه ترین جوابها:

مهزاد Mahzad:
کم بودن که کاری نداره . هیچ وقت سعی کردی ؟ تا حالا شکست خوردی ؟ دوباره سعی کن و باز شکست بخور چون این دفعه بهتر از دفعه های قبل شکست میخوری! جایی خوندم :درسته که ساحل برای کشتی امن تر از دریاست ولی کشتی برای توی ساحل موندن ساخته نشده.

سما Sama:
انسان به امید زنده است . اگر الان که فرصت داری سعی ات را نکنی حتی اگر موفق نشی در آینده افسوس نمی خوری چون که میدونی تمام تلاشت را کردی . انسان ها دو دسته اند : یا پر از بهاته یا پر از انگیزه . تو دوست داری جز کدوم باشی ؟

اگه بازم کسی چیزی داره بگه.

**** تازه ترین جوابها:

هدی Hoda:

من همیشه در جواب این سوال، که سوال خودم هم بوده این طور فکر می کنم که
اگه الان همین طور امیدوارانه جلو بری
حداقل اش اینه که
اون روزی که می خوای کوله بار زندگی رو جمع کنی و بری
یه احساس خوب درونی داری
که بهت میگه درسته که چیز زیادی نبودم، اما چیزهای زیادی می خواستم.
از اون گذشته، خدا رو چه دیدی ...شاید واقعا یه روز رویا ها به حقیقت برسن


امیر Amir:

اشتباهت اينجاست كه شايد برات پيش نيومده كه گاهي وقتها درست زمانيكه احساس ميكني آخر ماجرات فرا رسيده اون هم به تلخي به واسطه ي كسي يا چيزي كه هرگز فكرش رو هم نميتونستي بكني نشانه هايي رو ميبيني كه آروم آروم مياد و كار خودش رو انجام ميده و تو رو به پيش ميبره-شرط اولش اما خواستن توست


هادی Hadi:

گفته حکیمانه ای از یک استاد بزرگ رو نقل میکنم که در مواجه با زندگی عنوان میکنه که

بهترینی را انجام دهید که میتوانید بهترینی باشید که میتوانید. اینطوری انگار در سرانجام کارید. چراکه در تلاش برای بهترین بودن و بهترین را انجام دادن شما در تلاشید تا کیفیتی خدایگونه را ابراز کنید که همان جوهره الهی است. بدین ترتیب شما تلاش میکنید تا حتی المقدور متعالی ترینی باشید که می توانید
-----
موضوع جالبی که برای من در این جملات وجود داره اینه که این بزرگ نمیگه که حداکثر تلاش و تمام قوای خود را برای انجام امور و رسیدن به هدف بکار ببندید بلکه میگه بهترینی رو انجام بدید که میتونید و بهترینی باشید که میتوانید، همین و بس و الباقی رو تسلیم خواست خدای مهربان باشیم. یعنی اینکه تلاش خودمون را به کسب نتیجه وابسته نکنیم از خود لحظه تلاش لذت ببریم اون هم با بهترین کار رو انجام دادن و بهترین بودن درحد توان همین و بس
شاد و آرام باشید

**** تازه ترین جوابها:

مجید Majid:

سلام
به نظر ما باید همیشه امیدوار بود ...چه بسا در یک لحظه زندگی آدم از این رو به اون رو بشه...خیلی وقتها شده من خودم احساس کردم که در یک مرحله ای از زندگیم شکست خوردم ولی بعدا دیدم اون شکست مقدمه ای یک پیروزی بزرگ برام بوده...اگه آدم از ته دلش اعتقاد به چیزی داشته باشه به اون هدفش می رسه ...می دونید چرا با این قاطعیت این جمله رو می گم چون این سنت الهیه به نظر من! تلاش کنی موفق میشی.
مثل قانون بقای انرژی می مونه ...تلاش و کوشش تو در مسیر رسیدن به هدفت از بین نمیره بلکه به صورت موفقیت در زندگیت ظاهر میشه...این موفقیت البته حکمتی داره...حکمتش هم خدا می دونه...پس تو سعی و تلاشت بکن بقیه اش با خداست ....خدای مهربون میدونه چه جوری پاداش زحماتتو بده .مطمئن باش و به خدا ایمان داشته باش.
زندگی شهد گل است
می خورد زنبور زمان
آنچه می ماند
عسل خاطره است.

محمد Mohammad: «او مرده را از زنده و زنده را از مرده می آفریند.» او امیدوار را از ناامید و ناامید را از امیدوار می آفریند. که همانا پیامبر گفت: «به آنچه اميدى بدان ندارى، اميدوارتر باش. همانا برادرم موسى به‏سوى آتش رفت، اما خداوند با او سخن گفت.» (كنزالعمال)» على (ع) يكى را ديد نوميد، گفت: « نوميد مباش كه رحمت خدا از تصورات تو عظيم‏تر است». اى بسا كارها كه اول صعب گشت - بعد از آن بگشاده شد، سختى گذشت - بعد نوميدى بسى اميدهاست - از پس ِ ظلمت بسى خورشيدهاست (مولوى)

____________
... محمد