۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

جهش




نمی دونم چطور میشه اما واقعیت اینه که لابلای این همه تبلیغ و عقل و مقاله و خبر که با فشار زیادی دارن ما رو متقاعد می کنن که همینه جهان؛ چیزهایی --البته به ندرت و کوچک-- رخ میدن که تمام کاسه کوزه ی منطقی بودن رو می شکنن.

گاهی کسی که تا دیروز فناپذیر می نمود؛ با یه جهش از نوع کشف؛ دیدن و یا حتا هجرت به لباس ابدی اونچنان اینجا روی این سیاره ی موقتی؛ فناناپذیر میشه که آدم می مونه حیران! کسی که تا دیروز در اوج ناتوانی بود امروز سکان اصلی کاینات رو به عهده گرفته. وجودش و اسمش میشه برکت برای همه.

من میون این همه حرف و لحظه؛ دقت می کنم به لحظاتی که کسی در عرض یه لحظه ی غیر قابل کنترل از فناپذیری می جهه به فاز ِ فنا ناپذیری و ماندگاری. منظور این نیست که مثل نقاشی ها میره تو موزه یا مثل شاه ها میره تو کتاب ها. بیشتر منظورم اینه که میره همون جایی که لوبیای تازه خیس شده در لیوان ِ تر ازش نیرو میگیره برای زنده شدن. وصل میشه به جایی که از اونجا تک تک ِ نفس های ما میاد --تا فعلا نمیریم. اونچنان با رودخانه ی حیات میکس میشه که کسانی که حتا نمی شناختنشون هم احساس می کنن جریان ِ حیات از شب ِ قبل پر تلاطم تر شده.


نمی تونم علمی حرف بزنم. حسیه فعلا اما شاید روزی بشه تلاطم های جریان حیات رو بشه اندازه گیری کرد. بعضی ها به این جریان یه تک موج اضافه می کنن و بعضی ها جریانش رو دو برابر می کنن و پر از تلاطم و شور و نشاط طوری که از دل ِ سیاره های دیگه هم حیات بزنه بیرون از دل ِ پرمنگنات و آلومینیم و بی کربنات سدیم.


... محمد


-------------------------------
پادکستی ساخته شده در سال ۲۰۰۶
شماره ی ۲۱
با اجرای: 1- محمد
2.1mb - Duration=5 min - Quality: Best قابل شنيدن در ام پي تري پلي

قابل شنيدن در ام پي تري پلير

می تانید یا با کلیک روی این کلمه ی بشنوید فایل را بشنوید و یا از اینجا دانلود کنید و یا از محیط زیر بشنوید.

7 نظر:

فاطمه گفت...

نوشته ی عجیبی بود. جنس کلمات و چینش آنها میره توی عمق وجود. ممنون محمد عزیز. ممنون.

ناشناس گفت...

اینجاش رو خیلی دوست دارم "نمی تونم علمی حرف بزنم. حسیه فعلا اما شاید روزی بشه تلاطم های جریان حیات رو بشه اندازه گیری کرد. بعضی ها به این جریان یه تک موج اضافه می کنن و بعضی ها جریانش رو دو برابر می کنن و پر از تلاطم و شور و نشاط طوری که از دل ِ سیاره های دیگه هم حیات بزنه بیرون از دل ِ پرمنگنات و آلومینیم و بی کربنات سدیم."

ناشناس گفت...

in ro ghablan nakhoondeb budam inja. ino kheili ghashange kei neveshti???!!

ناشناس گفت...

khial dari dastan benevisi o chap koni??

آذر گفت...

جالب بود. ممنون محمد. در ضمن این سیستم نظرگیری خیلی سخت بالا میاد.

محمد گفت...

ممنون فاطمه خانم. راستی شما تنها کسی هستید که مبلغ هدیه تان به پادکست شفا را پس نگرفتید. لطفا اگر همان شخص هستید مبلغ دقیق بدهی ما را و نشانی پی پال خودتن رو به شفا ای میل کنید. ممنون.

ناشناس عزیز؛ ممنون از لطفت. این مطلب تازه است و از آرشیو نوشته نشده. من داستانی هنور ننوشته ام اما به فکرم انداختید که این کار رو بکنم.

آذر خانم ممنون. از سیستم نظرخواهی دوم که زیر ِ این نظرخواهی هست استفاده کنید و اطلاع بدید که اون چطوره؟ ممنون از همه.

... محمد

پریسا گفت...

به دلم نشست . . .
ممنون محمد عزیز به خاطر اینکه فکر های
قشنگتو در اختیار دیگران هم میذاری!