۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

بدن



امروز همسرم چیزی گفت که هنوز توی گوشم داره زنگ می زنه. 

امروز داشتیم کنار ِ هم می دویدیم. گفت «فکر کن به پاهات. ببین دو تا چوب ِ دراز  زیرته که روشون سواری و هر موقع اراده کنی می برنت جلو».

به این دو تا چوب فکر کردم و حسشون کردم. این پاها غنیمته داشتنشون! حسش کنین. خوندن رو رها کنین همین الان.

آیا ما صاحب ِ این بدنیم یا این بدن به ما غرض داده شده؟ جواب ِ این سوال خیلی مهمه. خیلی مهم تره از خیلی از اخباری که برامون دسته بندی می کنن که هر روز بخونیم.

بدن ِ ما مال ِ ما نیست. اگه چاقه یا لاغر. اگه ناتوانه یا توانا. اگه درد داره یا بی درده. ما این بدن نیستیم و این بدن هم ما نیست. ما بیرون از این بدن از جنس ِ این دنیا نیستیم. پس با چشم ها و سنسورهای این دنیایی دیده نمی شییم. اما هنوز هستیم.

مثلا خیلی مهمتر از الافی در فیسبوکه که بیاییم فکر کنیم و تحقیق کنیم به اینکه آیا ما حق داریم یا نداریم تحت هیچ شرایطی خود را مسموم کنیم و بکشیم. مثل ِ کاری که خانم سوزان گریفیتس Susan Griffiths دیروز انجام داد و از ترس اینکه بیماری ام اسش خیلی ناتوانش کنه رفت سوییس خودشو با دارویی سپرد که کشتش.

اینه هدیه ی بی دینی به آدم ها. انسان هایی که حتا کم کم اگه خوشگل نباشن میرن خودکشی. دیگه دنیا می شه جای سالم های خوشگل! هر کس دیگری میره سوییس!

خانم رین میگه:

مرگ واقعه اي سخت ناگوار است
زيرا حضور پر نعمت اين عالم رنگارنگ را به مرگ از دست خواهم داد
و صحبت دوستان را و همه محبوبان و نازنينان را من به هر خاشاكي چنگ مي زنم از ترس آنكه مبادا در بحر وجود خدا غرق شوم.

كسي كه مال و نفس خويش را به مشتری ِ ثروتمندی كه غنی ِ بالذات است بفروشد هيچگاه زيان نمي كند و همه آنچه را كه داده است به اضعاف ِ مضاعف به او باز مي دهند.

اين وعده الهي است و ثروتمندان حقيقي عالم كساني هستند كه از خود ثروتي ندارند و خود را كارگزار ِ ثروت ِ الهي مي دانند و به عنوان ِ نماينده و خليفه پروردگارشان در عالم عمل مي كنند و هيچ اضطراب و نگراني از دزدان و اهريمنان و سيل و طوفان و ركود بازار و سقوط اقتصاد ندارند جز آنكه بكوشند تا خدمتي كنند و كارها را رونقي بخشند و يا با اهريمني بجنگند و ديوي را از سر راه مردمان بردارند.
در صحبت قرآن صفحه 378

فقط خواستم بگم نگذاریم سوال و جواب های ذهن فقط محدود باشه به اونچه که بی بی سی و سی ان ان یا هر وب سایت دیگری تعیین کنه. همین الان زیر ِ همه ی این سر و صدا ها عده ای دارن به سوالات بسیار مهمی فکر می کنن.

دوستمون دارند ... محمد


Excerpt: Our legs are not ours, we borrowed them, similarly our entire body, we do not own them they are lent to us for our affairs on earth. You do not own your body. This helps to have mindfullness and feel how you breath, how you talk, how you see, and you walk.

دوست داشتید! در «گوگل‌+» یا «فیس‌بوک» شراکت‌ (share) کنید.