۱۳۸۳ اسفند ۲۹, شنبه

"نو"روز !

براي همه تون آرزو مي کنم که آرزوهاي باردار و خيلي وسوسه برانگيز کنين و براي آرزوتون کار کنين. اميدوارم هيچوقت نگين که گرفتن جايزه هاي مادي به روحيه ي عرفانيتون نمي خوره. کار کنين و در قبالش پول و شهرت و جايزه ي حلال بگيرين! نوش جانتون! رضايت رو اول بايد چشيد بعد اونو به ديگران درس داد!

از همه‌ی اونایی که لطف کردن وایمیل ویا کارت تبریک فرستادن واقعا ممنون. امیدوارم تعطیلات به همه‌تون خوش بگذره. بهار رو به همه تبریک می‌گم! امیدوارم امسال سال خوبی برای همه باشه.

دكتر علي شريعتي:
"نوروز كه قرن هاي دراز است بر همه جشن هاي جهان فخر مي فروشد، از آن رو "هست" كه اين قرارداد مصنوعي اجتماعي و يا بك جشن تحميلي سياسي نيست.

جشن جهان است و روز شادماني زمين آسمان و آفتاب و جشن شكفتن ها و شور زادن ها و سرشار از هيجان هر " آغاز".

جشن هاي ديگران غالبا" انسان را از كارگاه ها، مزرعه ها، دشت و صحرا، كوچه و بازار، باغها و كشتزارها، در ميان اتاق ها و زير سقف ها و پشت درهاي بسته جمع مي كند: كافه ها، كاباره ها، زير زمين ها، سالن ها، خانه ها ... در فضايي گرم از نفت ، روشن از چراغ ، لرزان از دود، زيبا از رنگ و آراسته از گل هاي كاغذي، مقوايي، مومي، بوي كندر و عطر و ...

اما نوروز دست مردم را مي گيرد و از زير سقف ها و درهاي بسته فضاهاي خفه لاي ديوارهاي بلند و نزديك شهرها و خانه ها، به دامن آزاد و بيكرانه طبيعت مي كشاند: گرم از بهار، روشن از آفتاب لرزان از هيجان آفرينش و آفريدن، زيبا از هنرمندي باد و باران ، آراسته با شكوفه، جوانه، سبزه و معطر از " بوي باران، بوي پونه، بوي خاك، شاخه هاي شسته، باران خورده پاك و ... " "
source
... محمد

----------------
+ يه هديه
+ Noruz.ir
+ Google's logo for Nowruz