۱۳۸۵ تیر ۵, دوشنبه

فوتبال

فیگو با کله زدن به بازیکن ها برای شروع ِ دعوا و الکی خودش را روی زمین انداختن فحش دادن . تف پرت کردن به روی دیگران نام بدی از خودش در خاطره ها جا گذاشت!

در عوض اخراج ِ دکو از تیم ِ پرتقال درست نبود. دکو جوان ِ شایسته و با ادب و خوش فکریست و حیف شد که اخراج شد. همونی بود که اون گل ِ زیبا رو به تیم ِ ایران زد و فعلا زیباترین گل شده.

تیم هلند یکی از بدترین بازیهاش رو مقابل ِ تیم ِ پرتقال بازی کرد. وان باسن مربی ِ هلند مات و مبهوت شده بود و از این همه نامردی یخ زده بود. وای که اگه اخلاق از فوتبال بره هیچی ازش نمی مونه. حیف جوانانی مثل دکو و رونالدو.

به نظرم فیگو باید محروم بشه از بازی ِ بعدی. این آدم ِ خوش تکنیک و چاخان باید تنبیه ِ درست و حسابی بشه. این آدم منو یاد ِ زور زدن های گئورگه هاجی میندازه که توی تیم ِ رومانی با لگد و فحش می خواست گل بزنه و البته به هیچ جا نرسید و بازنشست شد.

ببینید وبلاگ ِ رسمی ِ هلند چه نکات ِ جالبی نوشته از بازی.

دوست پرتقالی ِ من هم از دست ِ بازیکنان تیمش ناراحت بود و میگفت: «چرا دارید پرتقال رو جلوی این همه بیننده اینطوری معرفی می کنید؟» اون نقطه ی عدالت توی دل ِ ما تصادفی بوجود اومد بلافاصله بعد از بازی؟!! بعیده! نمی تونه بی ریشه باشه.

داور بدی داوری می کرد. 16 کارت در یک بازی کشید. احتمال اینکه این داور بالا بیاد کمه.

اما انگلیس برد از اکوادور اما من حالم از بازی انگلیس به هم خورد. باز یک عده بازیکن خوش تکنیک ویلان و آواره وسط ِ زمین از اینور می دویدن اونور. نه برنامه ای نه تاکتیکی.

... محمد

--------------------------------
نقل قولهای مهمی از بازیکنان پرتقال و هلند بعد از بازی ِ امروز

نقل قول از مربی ِ تیم پرتقال
و هلند.

چقدر این جمله ی مربی ِ با ادب و انسان ِ هلند مارکو وان باستن (Marco VAN BASTEN) به دلم نشست: «شرم آور است که در نیمه ی دوم فوتبال بازی نشد.»

واقعا که بازی ِ پرتقال شرم آور بود. برای بالا رفتن چقدر پستی کردند و چقدر بدی کردند. الان حتما در تنهایی ِ پشیمان هستند. واقعا چقدر پستی کردن بده. حتا به قیمت ِ بدست آوردنِ موقعیت ِ عالی.

خدایا دلم می خواد پست نباشم . نه برای پز دادن. برای اینکه تحمل سرزنش های خودم رو دیگه ندارم.

عکس: وان باستن


... محمد

---------------------------------------

اوکراین و سوئیس بازی بدی نبود. داور ثابت کرد با یک دونه کارت ِ زرد هم میشه بازی این مرحله رو اداره کرد. هرچنذ که بازیکنان ِ تیم از اخراجهای دیروز در بازی پرتقال و هلند ترسیده بودند. در کل پنالتی گیری ها خوب و بدون ِ جنجال بود.

بازی ایتالیا و استرالیا بازی جالبی بود. استرالیا خوب کار می کرد اما بالاخره پنالتی ِ آخر ِ بازی هم میشه گفت درست بود هم غلط. شاید از این لحاظ که آخر ِ بازی بود (دقیقه ی 95) انصاف این بود که گرفته نشه . به هر حال لحظه شماری برای بازیهای فردا می کنم. متاسفانه نیمه ی اول ِ برزیل و غنا رو شاید نتونم ببینم. فرانسه و اسپانیا هم بازی حساسیه.

اونایی که از بازی ِ کثیف ِ پرتقال در برابر ِ هلند حالشون بهم خورده بهشون پیشنهاد می کنم که بازی برزیل و غنا رو ببینن تا چشمهاشون قوت بگیره. فردا شاهد ِ یک بازی ِ فوتبال ِ جوانمردانه و بسیار حساس خواهیم بود. یک بازی نه یک مشت دروغ و ریا!!

تکه های بازی ها را از اینجا ببینید.
... محمد