۱۳۸۵ خرداد ۲۶, جمعه

فوتبال

آقا انگلیس که مثلا ما علاقمندشونیم عجب مزخرف بازی می کنن. از موزیگری ِ همیشگی شون خبری نبود. یه مشت آدم ِ خوش تکنیک ویلان و آواره وسط ِ زمین جون کندن تا اینکه بالاخره به این نتیجه رسیدن در دقایق ِ آخر که باید سانتر کنن از جناحین و با اولین سانتر بچم گل زد به کهکیلویه و بویر احمد (تریناندو و توباگو)!!

آقا به نظرم علی دایی باید تو مسابقه با برتقال باشه. به هزاران دلیل می تونه گل بزنه. از خدا می خوام برانکو جوگیر نشه و ریسک کنه. نهایتش ایمه که وسط ِ بازی تعویضش کنه با شجاعی. در مورد دروازه بان باید دید برانکو چی میگه. یه عده گیر دادن بهم که چرا از دایی دفاع می کنی و به میزرابور گیر دادی؟ به خاطر ِ یک دلیل ِ ساده. میرزابور همینه که هست. همیشه هم همین بوده. اما دایی اونی نیست که تو بازی ِ مکزیک دیدیم.

در ضمن به نظرم عربستان تیم جالبی نیاورده. آخرین زورشون بود. از نمایش ِ سجده ی گروهی شون بعد از هر گل تعجب کردم! در کل آسیا داره خیلی خوب خودش رو ارائه می کنه و امیدوارم این باعث بشه سهمیه مون از تعداد ِ تیم های آسیایی در جام جهانی زیادتر بشه.

آلمان با این تیم ِ بی تحربه و بی ستاره خوب کار می کنه. من ناراحت شدم وقتی لهستان رو دقیقه ی آخر زد اما تیم ِ جالبیه آلمان. خوشم اومده ازشون.

برزیل هم مثل ِ همیشه می مونه.

یه چیز ِ دیگه هم اینکه قدر ِ گزارشهای فردوسی بور و ... رو بدونین. نمی دونین این گزارشگرهای انگلیسی چه خزعبلاتی سرِ هم می کنن!!

... محمد

-------------------------------------------

بالاخره مکزیک و آنگولا صفر صفر شدن. از مکزیک بعید بود اما شد دیگه. حالا تمام معادلات به بازی ِ فردای ایران و پرتقاله. اگه ببریم یا مساوی کنیم امید به صعود داریم. اگه ببازیم دیگه میریم تا 4 سال ِ بعد. تنها دردِ سر ِ ما با فیگو و رونالدوه. به نظرم دو نفر از بچه های میانی می گیرنشون و 3 نفر از دفاع. اما خیلی خطریه. من پیش بینی می کنم که ایران با جون کندن نهایتا 1-1 میکنه. تا ببینیم فردا چه شود . کسی پیش بینی دیگه ای نمی کنه؟ اگه دماغمون سوخت امیدوارم به بردن ِ ایران باشه!!! وای! چه شود اگه ببریم یا مساوی کنیم!!

آرژانتین 6 تا به صربستان زد!! آدم باور نمی کرد. نه اینکه آرژانتین اعجوبه باشه. برای ضعیف بودن ِ صربستان. به نظرم بی هیجان ترین مسابقه بود با وجودیکه گلهاش زیاد بود آدم حوصلش سر می رفت. من وسطهاش رفتم دنبال ِ کارم.

جدول ِ مسابقات و فیلم ها و گزارش ها (کار جالبی کرده فیفا امسال برای کاربران اینترنت)

وبلاگ های جام جهانی (رسمی) برای بازی ها. وبلاگ ِ پرتقال هم خبرهای بدی بزای ما داره. ظاهرا رونالدو به بازی میرسه :(

... محمد

-------------------------------------------

بازنده ها آدم های دوست داشتنی ای هستن.

ایران به دلیل بد بازی کردن باخت. بچه ها بد بازی کردن و اصلا کار ِ مهمی انجام ندادن. دایی هم نبود. قابل توجه ِ مردم ِ غیوری که اشتباهات ِ دفاع و دروازه بان رو تقصیر دایی می دونستن. درواقع تیمی که وارد ِ زمین شد همونی بود که ایرانی ها دوست داشتن! پس بهتره تا زمانی کوتاه ایرانی ها بازی ببینند تا به این تجربه برسن که اشتباه ِ دفاع رو تقصیر ِ نوک ِ حمله ندونن. بدون ِ دایی خط ِ حمله ی ایران هیچ حرکتی نداشت. متاسفم برای این وضعیت.

اما من تیم ِ ملی مون رو دوست دارم چون تنها تیم ِ ملی ِ ایرانه. دلم می خواست بالا بریم از این گروه اما حالا که باختیم هم علاقه ی من به بچه ها کم نمی شه. اینجوری سعی می کنم «دوست داشتن ِ بی شرط و شروط» رو تمرین کنم. نمی شه که آدم فقط برنده ها رو دوست داشته باشه. اگه اینطور باشه آدم باید فقط خوشگل ها رو دوست داشته باشه. فقط خوش خط ها رو دوست داشته باشه. شاگرد اول ها رو دوست داشته باشه. این یعنی محدود کردن ِ خود به تعداد ِ کمی آدم. بازنده ها آدم های دوست داشتنی ای هستن.

الان داشتن با دوست ِ پرتقالیم حرف می زدم. می گفت نیمه ی اول خیلی خوب بازی کردید و من داشتم فکر می کردم که مساوی میشه این بازی ِ لعنتی. اما نیمه ی دوم از لحاظ ِ قدرت ِ بدنی کم آوردین و اینجا بود که قدرت ِ بدنی ِ ما بهتون چربید! اما من برعکس فکر می کنم. البته پشتش می لرزید. می گفت ما اول شدیم تو این گروه و اگه تیم ِ دوم ِِ گروه ِ C آرژانتین باشه کارمون ساختس!!
البته مربی ِ پرتقال مربی برزیل بوده جام ِ جهانی قبلی. گفت چرا علی دایی نبود تو بازی؟!! مهدوی کیا رو هم می شناخت. البته بهش می گفت: ماد ویکیا ! فکر نمی کردم بشناسه اینا رو! گزارشگر انگلیسی هم به میرزاپور می گفت: می زار پور.


امروز بازی های مهم ِ دیگه ای هم هست. ایتالیا و آمریکا بازی جالبی باید باشه. من فکر کنم 2-1 به نفع ایتالیا بشه. دیدن داره. غنا هم عجب دروازه بانی داشت توی بازی قبلی. تا حالا به نظرم بهترین دروازه بان بوده!

... محمد