۱۳۸۶ اسفند ۲۲, چهارشنبه

در هر جاي دنيا مردم براي سرنوشت خودشان راي مي‌دهند


"امر انتخاب امري طبيعي است و در هر جاي دنيا مردم براي سرنوشت خودشان راي مي‌دهند. مردم ِ ما هم باید رای بدهند و رای می دهند."

پرویز پرستویی

این را پرویز پرستویی گفت وقتی ابراز ناراحتی کرد از تکه ی اول نامه ای که خانم منیژه حکمت نوشت و بطور غیر اخلاقی بجای بعضی هنرمندان امضایش کرد.

(لازم به ذکر است که بعضی وب سایت ها با نامردی ِ تمام این نپسندیدن ِ نوشته های خانم حکمت را به نفع خودشان تیتر زده اند که مثلا یعنی پرستویی با یاران خاتمی بد است . خودتان بشنوید ارادات پرستویی به خاتمی..)

خودتان بشنوید صدای پرویز پرستویی

مردم سالاری در اروپا 300 سال طول کشید تا ذره ذره و قدم به قدم به وضع ناکامل ِ امروزش رسید. ما باید از تجربیات کشورهای منظم مثل کشورهای غربی و شرق ِ آسیا خیلی زیاد استفاده کنیم برای ایران. هر چند قبول دارم که نباید به افرادی رای داد که مقهور ِ سلاح و قدرت ِ غرب هستند و همیشه افرادی که ذلیل بوده اند در برابر قدرت وجود داشته اند، اما از آن طرف ِ بام هم نیفتیم که فکر کنیم هر کسی که میگه مشکلی در برنامه ریزی ها هست مشکوکه. افرادی توی کاندیداها هستند که سابقه ی درخشانی از کار برای مردم دارند. افرادی هم هستند که خبرنگاران رو کتک زدند و حرامزاده نامیده اند. چشم ها رو باز کنیم و ببینیم کی چه کرده. کسی که گفت می خوام گرانی را مهار کنم باور نکنین. اون می خواد گرانی رو برای خودش و خونواده اش مهار کنه! کسانی که برنامه دارند و نشون دادند که برنامه ریزی بلد هستند رو باور کنیم.

الان نفت با قیمت بشکه ای 107 دلار فروخته میشه و این 3 برابر ِ 35 دلار ِ زمان ِ سید محمد خاتمی است. اگر آنروز تخم مرغ دانه ای 50 تومن بود امروز 150 تومنه. یعنی سه برابر گران تر. این یغنی چه؟ اگر الان که گرانی بیداد می کنه رای ندیم برای قوانین بهتر پس برای چه چیزی و کی باید رای داد؟

... محمد

______________________
در همین رابطه بخوانید:
آنچه که دموکراسی نیست:
ميل همچنين گفته است كه اگر اكثريت يك پارلمان از افراد كم معلومات و ناآگاه، ضعيف و با تفكري ناقص تشكيل شود بايد در قانون ترتيبي داده شده باشد که ....

دموکراسی چه چیزی نیست:
اين نكته كه چه كسي، و چگونه رئيس كشور شود براي «هِگل» اهميت ندارد؛ حتي اگر رئيس كشور « قيصر» باشد كه مقامي موروثي و غير دموكراتيك است، ولي با اين شرط كه ....

تولستوی:
تولستوي در اين نامه به تزار هشدار داده بود که اگر آزادي ندهد و دموکراسي برقرار نکند و از شکاف پهناور مان فقير و غني نکاهد ....

ایران را بی نظم کرده اند:
ایران نه به پول نیاز داره و نه به معجزه. ایران امروز نیازمند ِ ....

سید محمد خاتمی: در حال حاضر در فضايي به سر مي‌بريم كه امكان ارتباط ميان مردم و جرياني كه مردم از عمق وجود به آن گرايش دارند لحظه به لحظه كمتر مي‌شود چنانچه مي‌بينيم چهره‌هاي اين جريان براي رفتن ميان مردم و بهره‌گيري از وسايل ارتباط جمعي با تنگنا مواجه هستند.

اما در اين شرايط بايد در انتخابات شركت كنيم كه ان‌شاءالله مبارك است.