۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

بسی هلندیدیم !

خب من روز اول جام جهانی پیش بینی کردم که هلند قویه و موزی. از بازی امروز خوشم اومد. برزیل واقعا پرقدرت باری کرد نیمه ی اول رو. طوری که حتا هلند عصبی شده بود و اشتباه های ناشی ار عصبی شدن هم پی آمدش.

اما بین ِ دو نیمه چی شد که اینقدر هلند خودش رو پیدا کرد؟ هر چی بود از جنس عقل بود و پوشش ضعف ها. نه احساس جوشان. طوری که برزیل بعد از گل ِ اول عصبی شد و در نتیجه اشتباه در پی اشتباه. اشتباه های برزیل اینقدر زیاد شد که دیگه منم می دیدم که چقدر سوراخ داره دفاعش.

به هر حال برزیل بزرگ حذف شد و هلند ِ آرام و صبور بالا رفت. نکته ی خوبی که دیدم این بود که هیچ تیمی وقت کشی نمی کرد. چقدر این پرتعال نامرده توی وقت کشی.

اگر فینال بود من باید اقرار کنم که هلندی بودم. برزیل تیم کلاسیک و دوست داشتنی ِ منه اما بالاخره تنوع هم لازمه.

فردا هم انشالله که آلمان .

... محمد

Excerpt: On the Netherland and Brazil Football.