۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

درک کن

شعر یاس " درکم کن ".



بشنوید نسخه ی کامل

متن کامل شعر:

سلام ، سلام عرض شد . بفرما . ببخشید واسه ی این آگهیتون مزاحم شده بودم ، میخواستم اگه بشه اینجا استخدام بشم . مدارکتونو آوُرید ؟ بله بفرمائید . کاملن ؟ کامله ، مدارک همش کامله . سابقه کار ؟ والا سابقه کار که ، سابقه کاری ندارم من . نمیشه که آقا جون ، سابقه کار باید داشته باشی . خب آخه چیکار بکنم ؟ من الان هرجایی که رفتم به من میگن باید سابقه کار داشته باشی . من نمیدونم ، از یه جایی باید شروع کرد بلاخره . من شرمندم سابقه کار باید داشته باشی . خب آخه بلاخره شما هم ببین من الان ، الان بیکارم . دارم هر ، یعنی نمیدونم چیکار باید بکنم . مشکل من نیست . بفرمائید ، سر ِ راه واستادید . تو رو خدا یه توجهی بکنید . شرمندم ، حرکت کن . یه لطفی در حق من بکنید . بفرمائید . هـــــــــــه ِ ، باشه .

آخه بابا باغت آباد منو درکم کن / نگو جلو را واستادی آقا حرکت کن / تو اینجا نشستی واسه اینکه جوابمو بدی / پایینو نگاه نکن چشم پر عضابمو ببین / اگه نیازمند بودی تو هم میشدی یه کنه / ببین اسم بد شانس روی پیشونیه منه / عصبانیم یه زلزله ی 10 ریشتره ِ توم / چرا اون با یقه ی بسته ُ ته ریش بره تو / همینا میتونه جوونای ما رو پیر کنه / حدس زدی یه روزی پیشش کارت گیر کنه / تا که میرسه به منه بدبخت آواره / میگی الان نه باشه بعد وقت ناهاره / بیا یه کار ِ خیری بکن توی روزت / امضاتو نمیخوام بزارم توی موزه / نگو مدارکت ناقص ِ تو فردا بیا / همه چیزو کامل کن ُ بعد ور دار بیا / واسه استخدام دقت کن به ضابطه ها / باید داشته باشی 5 سال سابقه کار / نمیخوام داد بزنم الکی شلوغ بکنم / بگو 5 سال ُمن از کجا شروع بکنم /

منو داری میبینی که از این زمونه سیرم / از همه جا بریدم ُ یه جوونه پیرم / کوله بارم ُ میبندمو شبونه میرم / به خاطر تو دیگه کارم تمومه بیرهم ( 2 بار )
بیدار شدی میخوره به سرت هوای صبح / توی روزنامه بخون صفحه ی حوادث ُ / ببین مادری که دخترشو کشته بود / بعد خودشو پرت کرد از پشت بوم / میگی چه مادر ِ بیرهمی ، چه روزگاری ؟ / چیه ؟ خراب شد اول ِ روز ِ کاری ؟ / اگه دقت کنی با کمی ریشه یابی / میفهمی که حتی یه مادرم میشه یاغی / اون مادر ای کاش باز زنده میشد / واست تعریف میکرد داستان زندگیشو / روزی که خداوند دخترشو هدیه میکرد / مادر داشت از خوشحالی گریه میکرد / با وجود پدری که هنوز بیکار بود / دم بیمارستان نشسته ُ سیگار دود / میکنه ُ بدهیا هر روز قد میکشه / مرگ دور ِ آگهیا همش خط میکشه / بند ِ امیدش به آینده ها پاره شد باخت / آخر سرم که خیابونا کارشو ساخت / قاتل تویی ، خدا ببخش ِ گناهاتو / حالا برو بخون مجله ی گل آقاتو /

منو داری میبینی که از این زمونه سیرم / از همه جا بریدم ُ یه جوونه پیرم / کوله بارم ُ میبندمو شبونه میرم / به خاطر تو دیگه کارم تمومه بیرهم ( 2 بار )
چیه ؟ فکر میکنی حالا که تو پشت میزی / از ما بالاتری ؟ یعنی تو گشنه نیستی ؟ / طوری صحبت میکنه انگار که داری ؛ الان ، تراولاتو میکنی پشت نویسی / خیلی شده یه جوون جلوی تو ظاهر بشه / یه جوونه تحصیل کرده که مسافر کش ِ / این همه سال زحمت کشیده واسه کاری / که فردا با روی سفید بره خواستگاری / دیگه خودتم میدونی این ِ گفته ی عقل / باید با پول بشینی سر سفره ی عقد / و توی پول چیزی به اسم وفا گم ِ / گذشت وقتی که میگفتن مهم تفاهم ِ / فقر از در بیاد تو همه چیز ُ خراب میکنه / بعد عشق از پنجره فرار میکنه / باغت آباد منو درکم کن / نگو جلو را واستادی آقا حرکت کن /
منو داری میبینی که از این زمونه سیرم / از همه جا بریدم ُ یه جوونه پیرم / کوله بارم ُ میبندمو شبونه میرم / به خاطر تو دیگه کارم تمومه بیرهم ( 2 بار