۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

مرگ دلبخواهی


مطلبی می خواستم بنویسم راجع به مرگ ِ دلبخواهی. خانمی تا ۱۵ روز ِ دیگه میره سوییس تا به دستان دکتر خودش رو از بین ببره. کلی مدارک برای این کار جمع کرده و هزینه کرده تا این ممکن بشه. 

این خانم بیماری ام اس ای داره که باعث شده تمام فعالیتهاش در ۷۰ سالگی ظرف سه چهار سال ازش گرفته بشه. ظاهرا بین ۴ تا ۶ سال دیگه بدنش کاملا تخریب میشه و به انتها می رسه. اما چون نمی خواد از جایی به بعد غرورش شکسته بشه تقاضا داده و هزینه ی زیادی کرده که دکترها با دارو بکشنش. روز مرگش مشخصه اما هنوز نمی دونه چه زمانی از روز دوست داره بمیره.

 آدم ها در فیس بوک و ... دنبال چیز جدی نیستن. این دقیقا جاییه که بلاگ مهم میشه. میشه مطالب جدی تری اینجا برای خواندن گذاشت. 

خواهش می کنم اگر نظری دارید  نظرتون رو در بخش نظرها بنویسید.

آیا این خانم درست داره میره جلو؟ می دونه معجزه نمیشه و آخرِ بیماریش رو می دونه. پس داره خودشو می کشه زودتر که شکسته نشه. آیا این شجاعته یا ترس؟  آیا ما صاحب ِ زندگیمون هستیم؟ نظر ِ دین چیه؟ آیا این پدیده جدیده یا اینکه قبلا هم در اعصار قدیم بوده؟ رفتار مردم قدیم افرادی مثل مولانا و سعدی چه بوده.

این خانم میگه نمی خوام خودکشی بکنم. از خودکشی بیزارم. می خوام یک دکتر به صورت حرفه ای منو بکشه. با کسانی که مشورت برای خودکشی می دن صحبت کرده و فهمیده باید دارویی  رو غیرقانونی وارد کنه و کلا از کثافتکاری و تنهاییه خودکشی خوشش نمیاد. میخواد بهش لیوانی بدن که بخوره و در حالی که خانواده اونجاس خیلی بی درد و آرام بمیره.
 به توضیحات خودش در این باره گوش بدید. لینک

... محمد


Excerpt: ُTerminally ill woman traveling to Switzerland to die.

دوست داشتید! در «گوگل‌+» یا «فیس‌بوک» شراکت‌ (share) کنید.

4 نظر:

ناشناس گفت...

به نظر بنده این خانم از ترسشه که این تصمیم رو گرفته

صدیق گفت...

با سلام
ی برنامه ای فک کنم 2 ماه پیش بی بی سی فارسی پخش کرد به نام اتانازی یا مرگ شیرین که به نظرم بحث جالب و شنیدنی بود و بحث کننده های اصلی هم ایت الله کدیور و ار ش نراقی بودن . کسایی که این موضوع براشون جالبه اون برنامه رو ببینن حتما! در قسمت پرگار سایت بی بی سی پادکستش فک میکنم باشه!
در پناه حق

مهدی گفت...

ممنونم از شما دوست خوب بابت این موضوع و ممنون از صدیق عزیز بابت راهنمایی. من فایل صدای برنامه پرگار را گرفتم و خیلی برنامه جالبی بود. توصیه می کنم حتمن بشنوید:

http://downloads.bbc.co.uk/podcasts/worldservice/pargar/pargar_20121203-2000a.mp3

محمد گفت...

این خانم بالاخره دیروز فوت کرد

جستجو کنید Susan Griffiths