۱۳۹۲ مهر ۲۴, چهارشنبه

دور باش. نزدیک باش.

یک مشکلی که تربیت ایرانی داره اینه:  

دیگران رو بکش پایین. تا جایی که می تونی به ضرر دوستات کار کن تا نبینی کسی جلو میره.

این توی خانواده ها نهادینه است. مثلا بچه ی دبستانی اشتباه شماره ی تمرین به دوستاش میده تا نمره شون کم بشه. بیشتر ِ ما ایرانی ها عقده ای بار می آییم و خیلی خانواده های عقده ای داریم. متاسفانه خودمون هم عقده ای هستیم و بچه های عقده ای بار میاریم. همه جا هم می گیم مولانا ایرانیه. در صورتی که محاله این جمله مالِ یه آدم عقده ای باشه:

شکر کند چرخ ِ فلک
از ملِک و
مُلک و
مَلَک
کز کرَم و بخشش ِ او
روشن و بخشنده شدم

پس مولانا ایرانی نیست.

این رو من سالهاست نشکستم اما خیلی ضعیفش کردم توی خودم و راضیم. توصیه می کنم شما هم خیرخواه باشید. اینطوری کلی بیماری ها ازتون دور میشن. اگه هم احیانا در تنهایی به این نتیجه رسیدیم که به اندازه ای عقده ای هستیم که به هیچ وجه حاضر نیستیم خیرخواه دوستمون باشیم لا اقل به خودمون لطفی کنیم و دور نگهداریم خودمون رو از راهنمایی کردنشون. یعنی نشنویم کی چه می کنه.

... محمد

Excerpt: ...

این مطلب را share کنید.