۱۳۸۲ مرداد ۱۷, جمعه

توبه






من توبه كرده ام از اين دست ها

من توبه كرده ام از اين پاها

كه چهل سال است خود را به من آويخته اند.



من توبه كردم از گوشت و استخوان

از اين قلب و از اين كبد ِ افسرده

و از موي و از پوست



مرا از دست ِ اين چهره و شكل و صورت،

رهايي بخش

و

از «هر آنچه هستم» خلاصم كن



من توبه كردم از اشكال ِ انديشه

و از عادات ِ ذهن،

و قلبي كه از رنج هاي طولاني فرسوده است



از خاطرات ِ كهنه و غبار گرفته

مكان هايي كه از نظر محو شده اند

و

چهره هايي كه

به درستي مشاهده نشدند



مرا رهايي بخش،



از كلماتي كه به زبان آورده ام



مرا دور كن



نه از اين و آن



از تمام ِ آنچه ديده ام

و تمام ِ آنچه كرده ام



مرا دور كن

زيرا همه يكسر پريشان و آشفته بوده اند



گناه و غصه،

جهان را آلوده كرده است



مرا آزاد كن

و بر من ببخشاي



و همه ي آثار ِ هستي ِ مرا از صفحه ي زمان و مكان محو كن.



Kathleen Raine



... محمد