۱۳۸۵ آذر ۱۹, یکشنبه

جشنواره ی شفا - روز هفتم- پادکست 24 شفا



امیدت رو خراب کن. دوباره بسازش.

This cup was made by the Wise Lord
With love & care to the heights soared
The potter who shaped with such accord
To make and break the same clay, can also afford.

(Khayam, 12th century)


می خوام ناراحتتون کنم. خودمم ناراحت میشم. من هم مثل ِ شما. می خوام از بم بگن که داره سالگرد ِ اون روز می رسه. من وقتی بم زلزله اومد یک ساعت ِ قبلش پرواز داشتم به فرنگ از مهرآباد. وقتی رسیدم فرنگ ابدا باور نمی کردم از این خبر. گریه ی زیادی کردم. کمک ِ مالی نتونستم بکنم اما خیلی دلم می حواست بتونم. به جاش تصمیم گرفتم شفا رو ادامه بدم. برای بمی ها که نه. اما برای اونایی که تو روحیه شون زلزله میاد. اونایی که جواب ِ منفی از عشقشون می گیرن. بیرحمانه دلش لگد میشه. اتفاقا شفا دو سال قبل از زلزله ی بم درست در همون روز شروع به کار کرد. به آرشیو نگاه کنین.

نوشتیم برای خودمان. برای شفای اونایی که فکر می کنن هیچ پخی نمی شن نوشتم و در تنها کسی که تا حالا از این نوشتن های امیدوار بهره برده اول خودمم. اینه که میگن اگه امید بدی اول خودت امیدوار میشی. این امید از تو رد میشه میره توی وجودت و بعد به دیگران منتقل میشه. اگه شفا بوی امید میده دلیلش اینه که مطالبش رو برای شفای خودمون می نویسیم و به همین خاطر بهترین امیدها یی که می تونیم رو به خودمون بدیم رو می نویسیم.

بم زیر و رو شد. فکر کنم بهترین و اثرگذارترین اثر برای بم کار ِ یاس باشه که در فضای هیپ هاپ و به سبک ِ نانا اثر ِ بسیاری رومون گذاشت. این آهنگ رو آپلود کردم در پادکست شفا. بشنوید.

وقتی این آهنگ رو بشنوید ناراحت می شید. مثل من گریه می کنید.
حالا یه تمرین ِ سخت. ما باید آماده باشیم بریا ورود ِ شرایط اینچنینی. آیا می تونی دوباره شادی پیدا کنی بعد از شنیدن ِ آهنگ. آیا به آرزو فکر کردن خودخواهی میشه؟ هر چه بیشتر گوش بدی بیشتر ناراحت میشی. اینو از اثر روی خودم میگم. آیا تو هم می تونی امید رو بعد از ناراحتی بدست بیاری؟

امید از امیدآباد میاد. آیا می تونی دوباره به امید آباد وصل شی؟ به جانستان. قبلا هم اینو امتحان کردم. در مورد ِ مرگ ِ دوستم و لوبیا و یا مطلب ِ ماه پیشونی

امیدت رو خراب کن. دوباره بسازش.


پادکست بیست و چهارم شفا. بشنوید.
... محمد