۱۳۸۵ دی ۲۶, سه‌شنبه

زندگی لبه تیغ نیست


تا به‌حال از خود سوال کرده‌ايد که براي چه بـه اين دنيا آمده‌ايد؟ براي اين كه صبح با چشم‌هاي خيس از رخت‌خواب بيرون بياييد و شب، با بغض به خواب برويد؟
براي اين كه هر روز 25 ساعت بنشينيد يك گوشه و به اين فكر كنيد كه كي از شر اين همه مصيبت خلاص مي‌شويد؟ براي اين كه هر پنج دقيقه يك بار، ياد بدهكاري‌هايتان بيفتيد و اوقات خودتان و اطرافيان‌تان را زهرمار كنيد؟

زندگي همين اتفاقات غم‌انگيز است؟

شك نكنيد كه براي همه، زندگي، همان‌قدر كه پر از اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني غم‌انگيز است، پر از اتفاقات خوب و اميدواركننده هم هست. گذشته از اين اما، تغييرات زندگي فقط آن‌هايي نيستند كه خودشان اتفاق مي‌افتند. در واقع اين تغييرات بــا تغييراتي که در زندگي قهرمان‌هاي فيلم‌هاي تلويزيوني اتفاق مي‌افتد، متفاوت است. چراكه تغيير تنها فيزيکي نيست، بلکه احساسات و عواطف و روح شما را نيز در بر مي‌گيرد.
تغيير فيزيکي، تنها شامل جسم شما مي شود. مربوط به بدن و چيزهايي است که شما قادر به ديدن آن‌ها هستيد، اما تغييراتي كه در درون شما اتفاق مي‌افتند، باعث ايجاد شادي حقيقي در اعماق وجود مي‌شوند
.
لذت بردن از كوچك‌ترين دارايي‌ها!

فضايي که در آن زندگي مي کنيد، مثل منزل، محل کار، حيات خانه و حتي اتومبيل شخصي‌تان انعکاسي از درون شماست. اين مکان‌ها را با وسايلي که از نگاه کردن و استفاده از آن‌ها لذت مي بريد: کارهاي هنري، گل‌هاي طبيعي و... هم‌چنين، با وسايلي که شما را به ياد خاطرات خوش ايام گذشته مي‌اندازند مثل قاب عکس، کادو و... پر کنيد. باور كنيد رعايت همين نكات كوچك، به شاد شدن شما كمك مي‌كند.

از توجه به جسم خود هم غافل نباشيد. از غذاهاي مقوي استفاده کنيد و ورزش کردن را نيز فراموش نکنيد.

انجام تمرين‌هاي ورزشي بايد به صورت جزء لاينفک زندگي روزمره شما درآيد. حتما لازم نيست براي آن يک برنامه‌ريزي طولاني مدت داشته باشيد. فعاليت بدني تنها مي‌تواند به سادگي بالا رفتن از پله‌هاي خانه، باغباني کردن، قدم زدن و يا حتي بازي کردن با بچه‌ها باشد. البته اگر بتوانيد زماني را براي رفتن به باشگاه ورزشي در برنامه‌ روزانه خود بگنجانيد، عالي است.
به خودتان اهميت بدهيد!روان‌شناسان مي‌گويند؛ احساسات بخش جدا نشدني وجود شما هستند. شما همواره بايد نسبت به آن‌ها قدردان باشيد و در پروراندن آن‌ها از هيچ تلاشي مضايقه نکنيد. البته اين معنايش آن نيست که در راه رسيدن به شادکامي احساسات منفي خود را مدفون کنيد. اتفاقا اگر شما احساسات منفي خود را درک نکنيد صرفا باعث طولاني‌تر شدن و عميق‌تر شدن آن‌ها مي‌شويد. پس براي اين که از شر آن‌ها خلاص شويد بايد با آن‌ها روبه رو شويد.

شيريني هم شيريني‌هاي ارزان!

وقتي آدم‌هايي هستند كه با خوردن بستني شکلاتي مورد علاقه شان شاد مي‌شوند، چرا شما نبايد از اين دسته از افراد باشيد؟ يعني شاد شدن اين‌قدر سخت است؟ اگر براي رسيدن به شادي، لازم است تا در کاري زياده روي کنيد، اين كار را بكنيد. منتظر چه هستيد؟ همين حالا شروع کنيد. به خودتان اجازه دهيد تا در چيزهايي که شما را خوشحال مي‌کنند غوطه ور شويد. به خود بقبولانيد که استحقاقش را داريد؛ چه مساله مالي باشد، چه زمان گذاشتن براي يك كار خاص؛ و چه حتي يك خوراکي!

صداي خودتان را مي‌شنويد!به نداي درون اعتقاد داريد؟

همان صداي درون‌تان که گاهي با شما صحبت مي‌کند: اين شغل را قبول کن؛ با آن آدم ارتباط برقرار نکن؛ از آن طرف برو و ...او هميشه از شما محافظت مي‌کند و در موارد زيادي زندگي شما را از خطر نابودي نجات مي دهد.
او به شما اجازه مي‌دهد که بدانيد و بدون اين که در مورد برخي مطالب فکرکنيد اطلاعات دقيق و بي نظيري در اختيار شما قرار مي دهد.اين يك واقعيت است كه متاسفانه ما در جهان مدرن امروزي ياد نگرفته‌ايم كه چگونه مي‌توانيم بينش خود را نسبت به مسايل پيرامون خود افزايش دهيم. همان‌طورکه اگر عضلات بدن تحرک نداشته باشند از کار خواهند افتاد، اگر روح شما نيز پرورش نيابد، بينش خود را از دست خواهد داد. راه‌هاي متفاوتي براي برقراري ارتباط با الهه دروني‌تان وجود دارد. براي رسيدن به آرامش، مي‌توانيد در يک پارک قدم بزنيد، چند نفس عميق بكشيد و يا به يک موسيقي آرام بخش گوش فرا دهيد.
فكر مي‌كنيد مدي‌تيشن كه مي‌گويند چيست؟ هر کاري که درياي متلاطم ذهن شما را آرام كند، باعث ايجاد برقراري ارتباط با خود حقيقي تان شود، مدي‌تيشن به حساب مي آيد.

درس آخر

هميشه اين را به‌خاطر داشته باشيد: جسم، احساسات و روح خود را پرورش دهيد. اين کار از شما انساني سالم تر و شادتر مي سازد. پس همين حالا راه بيفتيد و در جعبه شکلات‌هاي خود را باز کنيد و هر کدام را بيشتر دوست داريد برداريد و به دهان خود بگذاريد تا شيريني آن تمام وجود شما را در بر گيرد؛ فقط بعد از آن پياده روي فراموش نشود!


دوستان عزیز شفا!این مطالب مفید و اموزنده رو از مقاله خانم مریم درخشان نژاد براتون ویرایش کردم ...واقعا شاد بودن خیلی آسونه ...و به قول حافظ دنیا بر مردمان سخت گیر ، سخت می گیره!!!پس زیاد مسائل سخت نگیرین!!!با پشتکار و تلاش به هر موفقیتی که آرزو شو داشته باشین می رسین.مطمئن باشین.راستی من در هر فرصتی سعی می کنم مطالب زیبای که در شفا نوشته می شی رو به دوستان عزیزم و خانواده ام و کلا کسایی که به نحوی باهاشون در زندگی روزمره برخورد می کنم ،انتقال بدم ...یعنی مطالبی که در اینجا نوشته میشی ...فقط جنبه وبلاگ نویسی نداره ...و از همه دوستان عزیز خواهش می کنم جنبه عملی به این گفته ها بدن و سعی کنن با بالابردن روحیه خودشون بر دیگران هم تاثیر بگذارن...در این صورت فکر کنم وبلاگ شفا به اون هدفی که محمد .عزیز سالها پیش در نظر داشت و این وبلاگ ایجاد کرد، میرسه...