۱۳۸۵ دی ۲۸, پنجشنبه

دیدن نیمه پر لیوان سلامتی می آورد


زندگی زیباست
1. افراد شاد، اميدوار و خوش‌بين، دوستان بيشتري دارند و بهتر و عميق‌تر با ديگران ارتباط برقرار مي‌کنند. اين يکي از عوامل مهم کاهش استرس است.



2. افراد شاد، اميدوار و خوش‌بين، در ارتباط‌هاي دوستي و اجتماعي‌شان موفق‌ترند و کمتر دچار استرس مي‌شوند. به راحتي از دوستان‌شان کمک مي‌گيرند و از حمايت آن‌ها استفاده مي‌کنند، اما افراد ترسو و بدبين چون فکر مي‌کنند در اصل کسي نمي‌تواند به آن‌ها کمک کند، معمولا دچار مشکل مي‌شوند.



3. آدم‌هاي خوش بين و اميدوار سالم‌ترند، و آدم‌هاي غرغرو و بدبين که هميشه نيمه خالي ليوان را مي‌بينند؛ يا از سردرد شاكي‌اند يا قلب‌شان مي‌گيرد، يا فشار خون‌شان بالاتر از بقيه مردم است.



4. نا اميدي زانو درد مي‌آورد :دانشمندان دانشگاه تگزاس روي 480 بيمار زير 65 سال، که از دردهاي مفصلي به خصوص زانو درد رنج مي‌بردند، مطالعه کردند. آن‌ها نظر اين افراد را درباره جمله‌هايي مانند اين پرسيدند: «من هميشه قسمت‌هاي روشن موضوع‌ها را مي‌بينم»، يا «اگر حس كنم اتفاق بدي برايم مي‌افتد، حتما اين‌طور مي‌شود»، يا «بدبختي و مصيبت پشت سرهم بر من مي‌بارد». بررسي‌ها نشان داده که افراد بدبين كه اين گزاره‌ها را تاييد كرده‌اند، در انجام کارهاي روزمره، مثل بالا رفتن از پله، راه رفتن، سوار و پياده شدن از ماشين مشکل بيشتري داشته‌اند. افراد خوش‌بين، براي انجام تمرين‌هاي ورزشي بيشتر به خودشان زحمت مي‌دادند و همين موضوع روند بيماري آن‌ها را کندتر مي‌کند و کمک مي‌کند تا وضعشان بدتر نشود. اين يعني به زندگي و به بازگشت به آن اميدوار باش، تا بعد از عمل به خواب مرگ نروي و زود به هوش بيايي!



5. تفکر مثبت و نگاه خوش‌بينانه به روزگار، کليد زندگي شاد و طولاني است. براساس مطالعه‌هاي انجام شده، در آدم‌هاي خوش‌بين و آن‌هايي که هميشه اميدوارند که اتفاق‌هاي خوبي در زندگي‌شان خواهد افتاد، خطر مرگ در اثر بيماري قلبي يا ساير مشکل‌ها، كمتر است.



6. مرگ و مير در افرادي که به شدت خوش‌بين هستند و نگاه مثبتي به مسايل داشتند، 29 درصد کمتر بود. هم‌چنين مشخص شد افراد خوش‌بين، کمتر در اثر بيماري‌ها و حمله‌هاي قلبي مي‌ميرند، 77 درصد کمتر از بدبين‌هاست.

7. دنيا که به آخر نرسيده :خلاصه اين كه محققان مي‌گويند: افرادي که بدبين هستند و هميشه خودشان را سرزنش مي‌کنند، يا به شرايطي که نمي‌شود تغيير داد، فکر مي‌کنند، بيشتر دچار بيماري‌هاي جسمي مي‌شوند.در زندگي شرايط سخت و مشکل براي همه وجود دارد، اما مهم اين است که چه‌طور با اين مشكل‌ها برخورد کنيم. مهارت پذيرش و حل مشکل، بهترين راه حل براي رسيدن به سطح سلامت بيشتر است.روان‌شناسان مي‌گويند: وقتي يک مشکل براي‌تان پيش مي‌آيد، سعي کنيد از زاويه ديگري به مشکل نگاه کنيد. مشکل واقعي را شناسايي کنيد. راه‌حل‌هاي ممکن را پيدا كنيد. هميشه چند راه حل براي مشکل‌تان پيدا کنيد.روي راه حل انتخابي، تمرکز کنيد. بالاخره اگر فکر مي‌کنيد مشکل شما خيلي بزرگ و پيچيده است، آن را به مشکل‌هاي کوچک‌تر تقسيم کنيد، اين‌طوري راحت‌تر مي‌توانيد از پس مشکل‌ها برآييد.

در ویرایش این مطلب از مقاله خانم فرزانه فولادبند بهره بردم.امیدوارم همه ما بتونیم با مشکلات زندگی کنار بیاییم و با تلاش و کوشش اونها رو برطرف کنیم.به قول محمد عزیز اینجا زمینه !!!!!