۱۳۸۵ بهمن ۸, یکشنبه

چند نکته

به دنبال ِ مطلبی که نقل قول کردم از وبلاگ ِ الپر و ابطحی عزیز (اینجا) بگذارید بگویم که الپر بحث ِ عاشورا را ادامه داده و نکاتی می نویسد. می توانید پی گیری کنید. من ابدا تعصب روی مطلبهای الپر ندارم. من فقط امید دارم دانشجو ها تحقیق کنند و فکر کنند.

نظر ِ من درباره ی عاشورا بسیار ساده است. حسین معلم بزرگی است برای کانادا و دیگر جاهایی که دارند تلاش می کنند بیشتر به انسان آزادی بدهند. به زور خواستند از او بیعت بگیرند. گفت: اگر مسلمان نیستید (که به آزادی احترام بگذارید) لا اقل آزادمرد باشید.

نظر ِ مرا به عنوان یک دانشجو درباره ی امام حسین بخوانید.



--------------------
وب سایت خاتمی عزیز هم نکته ی جالبی نوشته:

چرا همه بخشهای جهان به سمت اتحاد پیش می روند، اما قدرتهای بزرگ از اتحادیه شدن این منطقه حمایت نمی کنند؟

آمریکا هنوز درگیر غرور فتح عراق است، در صورتی که رفتار آمریکا و عدم برداشت از گزارش نسبی «بیکر- همیلتون» نشان دهنده این است که هنوز حقایق درک نشده است. (اگر نمی دانید این گزارش ِ بیکر- همیلتون چیست این را بخوانید.)

سخنران بعدی این نشست جان کری، رقیب انتخاباتی جورج بوش بود. جان کری نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهارات خود با حمایت از نظرات خاتمی گفت: نظرات آقای خاتمی و تلاش های ایشان برای منطقه و دنیا با اهمیت بوده است.

آمریکایی ها دنیا را خارج از کشورشان به گونه ای می بینند که با واقعیت ها و حقایق فاصله دارد. من حامی انزوای هیچ کشوری نیستم. سیاست انزوای کشورهای مختلف به ضرر تعادل و عقلانیت منطقه است.

باید از حساسیت کشورها نسبت به هویت و امنیتشان درس گرفت و لحن ها را عوض کرد. ما گرفتار تعصب هستیم و برای شکست بن بست ها باید تعصبات را کنار گذاشت.

جان کری گفت: همانطور که آقای خاتمی متذکر شدند بعد از اشغال افغانستان و عراق بن لادنیسم زیاد شده است. اما باید از اهانت پرهیز کرد.

------------




... محمد