۱۳۸۵ بهمن ۱۳, جمعه

به نام خالق زیباییها


من و همصحبتي اهل ريا دورم باد
از گرانان جهان رطل گران ما را بس
قصر فردوس به پاداش عمل مي بخشند
ما که رنديم و گدا دير مغان مارا بس
بنشين بر لب جوي و گذر عمر ببين
کاين اشارت زجهان گذران مارابس

سلام دوستای عزیز شفا

این آخرین مطلب من در وبلاگ شفاست ... چون به خاطر کنکور ارشد و بعد از اون هم سربازی ...فکر نمی کنم دیگه فرصت کنم مطلب بنویسم "البته اگه فرصتی باشه از دست نمی دم"...من شفا رو به خاطر مطالب زیبا و آموزندش دوست دارم و بهمین خاطر همیشه در پستهام در وبلاگ شفا بیشتر به جنبه مفید و آموزنده بودنه مطالب توجه کردم.امیدوارم وبلاگ شفا همین رویه عالی خودشو ادامه بده و دوستای جدیدی به نویسندگان شفا اضافه بشن و باز مطالب زیبا و آموزنده ای رو در وبلاگ شفا شاهد باشیم.از محمد عزیز که حدود 6 سال پیش وبلاگ شفا رو ایجاد کرد تشکر می کنم و آرزو می کنم همه عزیزان سالم و موفق و شاد و پیروز باشن

.....
مواظب خودتون باشید

و همیشه لبخند بزنید!!!



چرا بعضی وقتها فراموش می کنیم که ما در این دنیا رهگذریم؟؟؟؟

لحظه ها در گذرندو من مي انديشم
تا کجا بايد رفت؟
تا کدامين راه؟
کدامين جاده؟
پايان کجاست؟
از بهر چه مي رويم؟
به چه خواهيم رسيد؟
در پس پرده هاچه مي گذرد؟
تنها خدا آگاه تنها خدا داند

نمي دونم چرا بعضي انسانها به اين دنيا اينقدر بها مي دن! دروغ ميگن و خيانت مي کنند .. آيا واقعا ارزششو داره!من مي گم نه!چون در عرض چند ثانيه با يک زلزله!همه چيز دود ميشه ميره هوا .....
اميدوارم يک روزي خرافاتي که الان در جامعه ما مد شده !از بيخ و بن ازبين بره و مردم خدا رو نه بخاطر بهشت که مي دونم خيلي قشنگه و نه بخاطر ترس از جهنم که مي دونم خيلي گرمه!!!! بلکه خدا رو به خاطر خدايش و بزرگيش دوست داشته باشند که در اين صورت فکر کنم ايده آل ترين جامعه دنيا شکل مي گيره ..چون با ريا ثواب نميکنن که به بهشت برند .بلکه به خدایی می رسند که ماوراي محدوديتهاي بهشته !!!!

همیشه امیدوار واقعی باشید!!!!" شخصی که امیدوار واقعی همیشه در تلاش و کوشش برای کسب موفقیته!"

اميد را با دستهايم، با تارهاي وجودم ساختم
اميد را جرعه جرعه نوش کردم
چنان مي سازمش که در اوج نااميدي
خوب مي دانم هست وسوسويش کمکم خواهد کرد
چنان مفيدچنان زيباکه بي مثل و مانند است
تنها اميد است که مي ماند


و هیچ وقت مغرور نباشید!!!

يک روز گرم، شاخه اي مغرورانه و با تمام قدرت خودش را تکاند و به دنبال آن از برگ هاي ضعيف و کم طاقت جدا شدند و آرام بر روي زمين افتادند.شاخه چندين بار اين کار را دد منشانه و با غرور خاصي تکرار کرد تا اينکه تمام برگ ها جدا شدند و شاخه از کارش بسيار لذت مي برد.برگي سبز و درشت و زيبا به انتهاي شاخه محکم چسبيده بود و همچنان در مقابل افتادن مقاومت مي کرد. باغبان تبر به دست داخل باغ در حال گشت و گذار بود و به هر شاخه ي خشکي که مي رسيد آن را از بيخ جدا مي کرد و با خود مي برد. وقي باغبان چشمش به آن شاخه افتاد با ديدن تنها برگ آن از قطع کردنش صرف نظر کرد . بعد از رفتن باغبان مشاجره بين شاخه و برگ بالا گرفت و بالاخره دوباره شاخه مغرورانه و با تمام قدرت چندين و چند بار خوش را تکاند تا اينکه به ناچار برگ با تمام مقاومتي که داشت از شاخه جدا شد و بر روي زمين افتاد باغبان در راه بازگشت وقتي چشمش به آن شاخه افتاد بي درنگ آن شاخه را از بيخ قطع کرد. شاخه بدون آنکه مجال اعتراض داشته باشد بر روي زمين افتاد .
ناگهان صداي برگ جوان را شنيد که مي گفت: اگر چه به خيالت زندگي ناچيزم در دست تو بود ولي همين خيال واهي پرده اي بود بر چشمان واقع نگرت که فراموش کني نشانه ي حياتت من بودم



راز دستيابي به آرامش40

1*شكرگذار نعمات الهي باشيد.

2*نيايش كنيد.

3*سكوت كنيد و با صداي ملايم صحبت كنيد.

4*باغباني كنيد.

5*به صذاي آواز پرندگان گوش بسپاريد.

6*طلوع و غروب خورشيد را تماشا كنيد.

7*گل ها را ببوييد.

8*به دامان طبيعت برويد.

9*ساعت مچي را رها كنيد.

10*شقيقه هايتان را ماساژ دهيد.

11*موهاي خود را شانه بزنيد.

12*موسيقي مورد علاقه خود را گوش دهيد.

13*لبخند بزنيد.

14*نفس عميق بكشيد.

15*هر روز استحمام كنيد.

16*شير بخوريد.

17*ظرفي پراز ميوه را تماشا كنيد.

18*هرروز 8 ليوان آب بنوشيد.

19*تغذيه مناسب داشته باشيد.

20*به ميزان كافي استراحت كنيد.

21*بازي كنيد.

22*با دوستي رازدار؛درد دل كنيد.

23*اشك بريزيد.

24*پاكيزه باشيد.

25*نظم را رعايت كنيد.

26*صادق و رازنگهدار باشيد.

27*به كساني كه دوستشان داريد ابراز علاقه كنيد.

28*همه كائنات را دوست بداريد.

29*به خود و ديگران احترام بگذاريد.

30*مودب و مهربان باشيد.

31*به قول هايتان عمل كنيد.

32*مشكلات و تشويق هاي خود را بنويسيد.

33*ليستي از موفقيتهايي كه تا كنون كسب كرده ايد فراهم كنيد.

34*مثبت انديش باشيد.

35*خود و ديگران را ببخشيد.

36*گذشته را رها كنيد و در اكنون جاودانه زندگي كنيد.

37*بخشش كنيد.

38*براي رسيدن به اهداف خود برنامه ريزي كنيد.

39*اهداف خود را تعيين كنيد.

40*به خدا ايمان داشته باشيد