۱۳۸۸ تیر ۶, شنبه

یه دریایی که بزرگه و ترسو

این روزها مردم ِ ما بیش از هر زمانی با هم هماهنگ هستن. انگار زلزله اومده باشه. همه به رای گیری بی اعتماد شدن. این به نفع ِ دشمنی مثل اسرائلیه که از این فضای خالی استفاده کنه.

متاسفانه ايران در 22 و سي خرداد یک تغییر ِ فاز ِ غير ِ قابل ِ برگشت (irreversible) انجام داد از یک فضایی که اعتماد به همه وجود داشت (تا حدی) به یک فضایی که فقط میشه به موسوی اعتماد کرد.

بعید می دونم کسی دفعه ی بعد به خودش زحمت بده بره پاي صندوق. تقریبا می شه گفت متاسفانه این نقطه ی پایان ِ اعتماد ِ مردم به نظامشون بود. من شخصا نظاممون رو دوست داشتم و خیلی دلم می خواست محکم تر بشه. دوست داشتم در دل ِ مردم ِ ايران جا بازكنه. مردم اراده کردن که یک انسان ِ انقلابی و عاقل رو انتخاب کنن. انسانی که دلش جوش ِ جوون ها رو میزنه و دچار ِ توهم نمی شه. دروغ نمي گه. به سیستم و نظم احترام میگذاره. مردم این کار رو هم کردن و الحق که چه با شکوه شرکت کردن، اما ...

من داشتم می رفتم میوه و شیرینی سفارش بدم گریه ام گرفته بود تو راه وفتی می دیدم چقدر پرت و پلا شده نظام ِ ما.

متاسفم که به جای اینکه ما انقلاب ِ خودمون رو صادر کنیم، شدیم وارد کننده الگوی حکومت ِ آمریکای جنوبی و چاوزی و روسی.

حس می کنم این تغییر ِ رویه در اعتماد به رای ِ مردم خیلی خطرناکتر از یه رای گیریه. این اعتماد اگه شکسته بشه شاید تا دو یه نسل نشه جمعش کرد. این یعنی خطر. یعنی واقعا تا این حد دکتر می ارزه که به بهای خطرناکی چهازسال نگهش دارن؟ مگه او چه می تونه بکنه که موسوی نمی تونه.

انصاف میگه باید این انتخابات باطل اعلام بشه. نمی شه اعتماد ِ مردم رو با تهدید جلب کرد. كجای این رفتار اسلامیه. آخه بابا به والله قسم ما هم مسلمونیم.

البته خوشحالم که با چشمان ِ خودم بیگ لای را دیدم. طبق ِ این نظریه هر چقدر یک دروغ بزرگتر باشه، باور پذیر تره. اما هنوز نمی دونم چطور میشه با بیگ لای مبارزه کرد. دارم توی قرآن و همه جا که ممکنه می گردم ببینم چطور میشه با دروغی به بزرگی ِ 11 میلیون برگه ی رای مواجه شد؟
حتي يك دونه راي هم اگه تقلب شده باشه بايد دل ِ شوراي مومن ِ نگهبان به درد بياد.

یاد ِ اون قطره می افتم که کوچکه اما شجاع. و یه دریایی که بزرگه و ترسو.

3 نظر:

ناشناس گفت...

با " روسی " کاملا موافقم ، نمی دونم چی شده که این ها از ارباب قدیمی خودشون ( انگلیس ) دست کشیدن و حالا روسیه براشون دستور کودتا می ده . اینکه گفته بودی : .... چه کار می تونه بکنه که میرحسین نمی تونه
توی این دو هفته جوابتو نگرفتی ، حداقل 20 نفر کشته ، 100 نفر زخمی ، 1000 نفر بازداشتی جوابتو نداد؟؟!
یک مجوز تو این دو هفته صادر نشده ، بعد طرفداران ... مثل جشن های 2500 ساله سلطنتی با خیال راحت و به زور اتوبوس مجانی و موز و آبمیوه ، میرن تو خیابون ها ، صدا و سیما شون هم مرتب تبلیغ می کنه!
تو این چند روز همش فکر می کردم : واقعا برای این عده مردم نادون ارزش داره آدم جونشو بده ؟؟؟

قاصدک گفت...

لطفا در پایین پست ها نامتان را قید بفرمائید.
متاسفانه مردم به این سیستم خیلی وقت بود که بی اعتماد شده بودند ولی هیچ وقت این قدر عیان نشده بود.
ناشناس عزیز در بالا این "مردم نادون" که می گی اقلیت بیش نیستند که توسط اقلیتی بسیار کمتر از خودشان که اکثریت امکانات را دارند هدایت می شوند ، ما به خاطر این اقلیت های نادان جونمونو نمی دیم ، اهداف ما چیزهای والاتر از این هاست که این افراد توش گمن.

مراد گفت...

ba vojude hame in harfa, omidvaram ke kharide mive va shirini kheir bude bashe :)