۱۳۹۳ دی ۱۱, پنجشنبه

تداکس: نقشِ جهان!


TED؛ يک سازمان غير انتفاعي است که وقف به اشتراک گذاشتن افکار و ايده هاي ارزشمند (غیر سیاسی، غیر مذهبی) براي عموم شهروندان جهاني شده است. TED بيست و شش سال قبل تحت عنوان يک کنفرانس چهار روزه در کاليفرنيا حيات خود را آغاز نمود و براي حمايت از نوآوري ها و ايده هاي موثر جهاني به رشد خود ادامه داد. اين سازمان از متفکرين، ايده پردازان و فعالان پيشرو در سطح جهان دعوت ميکند تا مهمترين ايده هاي خود را به خلاقانه ترين شکل ممکن در هجده دقيقه بازگو نمايند. اين گفتگوها سپس در وب سایت www.ted.com  به طور رايگان براي عموم به اشتراک گذاشته مي شوند. 
سخنرانان TED در ادوار گذشته، شخصيت هايي چون بيل گيتس، اسايفن هاکينگ ، جيمز کامرون و ... بوده اند. کنفرانس هاي TED، در بهار هر سال در لانگ بيچ کاليفرنيا (همزمان با کنفرانس TEDActive در پالم اسپيرينگ) برگزار مي شود و بعدتر TEDGlobal نيز تابستان هر سال در ادينبورگ اسکاتلند برگزار مي شود.

TEDx برنامه اي ست محلي که به صورت مستقل سازماندهي مي شود تا ضمن دنبال کردن فلسفه ي TED براي به اشتراک گذاشتن ايده هاي با ارزش، تجربه ي حضور در رويدادهاي اصلي TED را براي شرکت کنندگان ايجاد نمايد. تداکس نقشِ جهان اولين رويدادِ بين المللي تد، در استان اصفهان مي باشد. از آنجايي که اصفهان پايتخت فرهنگ و تمدن بوده و در بسياري از موارد علمي و فرهنگي و هنري در سطح کشور سرآمد مي باشد اين رويداد بستري را براي علاقه مندان و فعالان در اين حوزه فراهم مي آورد تا بتوانند ايده هاي خود را که ارزش گسترش دارند را مطرح کرده و به گوش جهانيان برسانند. اگر شما ایده ای دارید  که فکر مي کنيد ارزش گسترش دارد؛ مي توانيد يکي از سخنرانان رويداد تداکس باشيد. می توانید با تکميل فرم سخنرانی در www.tedxnaghshejahan.com ايده ی خود را براي دبيرخانه بفرستید تا بعد از تایید شما برای سخنرانی دعوت شوید.

مهدی


Excerpt: ...

لطفا اگر از مطلبی خوشتون اومد با دوستانتون در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید..