۱۳۸۶ مرداد ۱۴, یکشنبه

تفکر خاصیت ِ سوال رو نداره

درسته که ما همیشه در حال فکر کردنیم ولی فکر کردن اینجوری هیچ کمکی به حل مسائل ما نمی کنه. فکر کردن انرژی خیلی زیادی از ما می گیره! با این حساب ما عملا از این انرژی خیلی زیادی که صرف می کنیم ، نتیجه خیلی کمی می گیریم. شاید اگه بعضی ها فکر کردنو ول کنن برن سراغ بیل زدن آدمهای موفق تری از آب در بیان.


چه جوری رو مسائلمون متمرکز شیم؟ باید دنبال یه چیزی مثل ذره بین باشیم که انرژی ذهنمونو متمرکز کنه. جالبه که بدونید ذربین ذهن ما چیز عجیب و غریب و ناشناخته ای نیست. چیزیه که بچه های کوچیک معمولا خیلی خوب ازش استفاده می کنن. بخاطر همینم سرعت یادگیریشون از آدم بزرگا خیلی بیشتره. درست حدس زدین ذره بین ذهن ما در واقع چیزی نیست جز " سئوال ".

سئوال کردن باعث می شه که یه چیزی مثل خلاء توی ذهن ایجاد بشه . این خلاء شروع می کنه به جذب و مرتب کردن اطلاعات. بعضی از این اطلاعات قبلا توی ذهن بودن ولی سئوال اونارو سازماندهی و مرتب می کنه. بعضی از اطلاعات هم قبلا توی ذهن ما نبودن و با ایجاد این خلاء جذب ذهن می شن. وقتی آدم به یه سئوال جواب می ده احساس می کنه به نتایجی رسیده که قبلا اونارو نمی دونسته. بنابراین خاصیت یوال کردن اینه که ما رو به نتایجی می رسونه که قبلا اونارو نمی دونستیم در حالیکه فکر کردن این خاصیت رو نداره.

منبع

Excerpt: One way to survive is to ask the appropriate question at the right time. Start with "How". Asking is different from thinking.