۱۳۸۷ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

م.م.نوعه ها!

این پست مجموعه مطالبی هست که میخواستم رو صفحه شفا بذارم اما نذاشتم هرکدوم به یه دلیلی ، یا خودم راحت نبودم یا حس کردم اینجا نمیشه اینو نوشت یا مسخره اس یا جواده و … اما مهم نیست . اگر آدم بخواد اینجا هم راحت نباشه و خودسان سوری کنه که دیگه هیچ . انسان مجموعه ایه از همه چیز و فقط با بودن همه این جزئیات میتونه زنده و واقعی باشه .

متن م م نوعه :

گاهي از اينکه بگويم مي هراسيدم ، هراس آنکه بگويم دوستت دارم هراس آنکه گمان کني چه آلوده ام . و در اين سکوت ممتد ، ناگهان ، بي هيچ صدايي ، نمي دانم چه شد. کودکي خنديد يا که پرنده اي آواز خواند، نمي دانم . چيزي لطيف ، چيزي پاک . و نمي دانم و نمي دانم ........
برهنه ام ، برهنه تر از آب ، رها تر از باد. مي توانم با ابر همبستر شوم ، با آسمان يکي و آغوشش از آن ِ من باشد و بوسه ها ........ و بوسه ها بر لبهاي خدا.
برهنه ام ، مثل جوانه اي تازه سر بر آورده ، مثل شکوفه ای تازه شکفته . دوستت دارم بی هیچ هراسی . می توانم زندگی را در رگهای یک برگ ، عشق را در حنجره یک گنجشک و خدا را و مگر غریبه ای ، تو را ، همین جا .
برهنه ام ، در آغوش آسمان ، صورتم روی صورت خدا .


عکس م م نوعه (یادمه یه بار میخواستم این عکس رو بذارم ولی نذاشتمش و به جاش یه عکس بی ربط به مطلب گذاشتم ولی هرچی فکر میکنم یادم نمیاد چرا!):



راهنمای م م نوعه :
چی نباید بپوشی ، یه برنامه تلویزیونیه که توش در مورد نحوه انتخاب لباس بر اساس شکل بدن و لباس پوشیدن و انتخاب رنگ بر اساس ویژگیهای خود فرد رو آموزش میده . توی ایران روی هات برد کانال بی بی سی پرایم پخش میکنه که البته زمان پخشش رو از تله تکستش میشه پیدا کرد .خود مدل برنامه خیلی جالبه چون توش با دو طراح همراه میشید که میرن سراغ خانمهایی که یا افسردگی دارن یا مشکلات خانوادگی دارن یا بیمار هستن یا بودن و نشون میدن که چقدر این مشکلات توی روحیه و حتی طرز لباس پوشیدن شخص تاثیر گذاشته و بهش یاد میدن چقدر چیزای خیلی جزئی مثل نحوه لباس پوشیدن میتونه توی دوباره دست آوردن اعتماد به نفس بهشون کمک کنه . مثلا توی یه قسمتیش خیلی جالب بود خانمی که افسردگی داشت چقدر در مقابل انتخاب و پوشیدن لباسهای با رنگ روشن مقاومت میکرد و با طراحها بحث میکرد ولی آخر سر قبول کرد وفیلم 6 ماه بعد همون آدم رو که نشون می داد تونسته بود با تغییرطرز فکر و کمک دوستانش دوباره سر کار و زندگیش برگرده . گرچه لباس و ظاهر دردی دوا نمیکنه اما خودش میتونه یه نقطه شروع باشه .
یادم رفت بگم این برنامه تقریبا کاملا ز نانه است و دیدنش برای خانمها مستحب و برای آقایون مکروه می باشد اگر توی بعضی قسمتاش چیزای عجیب غریب دیدین من مسئولیتی نمی پذیرم از من گفتن !

آهنگ م م نوعه :
این آهنگ که اینجا میتونید دانلودش کنید از یک خواننده بسیار مبتذل و تقبیح شده و بی هویت می باشد و البته شاد هم نیست . اصلا کسی که کمتر از اجراهای ارکستر فیلارمونیک گوش بده آدم نیست شلغمه . جدا از شوخی این آهنگ هم جز لیست م م نوعه ها بود .