۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

زین شمع های سرنگون خلقی دگر آید برون

ناسا امروز اعلام می کنه (هنوز نکرده) که باکتری ای کشف کرده که به زمینی ها ربطی نداره و آرسنیک تنفس می کنه. اونو توی دریاچه ی نمک و آرسنیک دار ِ  مونو در  یکی از ماه های مریخ   کالیفرنیا پیدا کردن.  زنده های دیگری دور از ما با قوانین متفاوت.  اهمیتش در اینه که وجود داشتن همچین چیزی ظاهرا محاله. اگه کنجکاوید خودتون دنبال کنین. با اهمیت تر از بسیاری از خبرهای این روزهاست. برای دانشجوها مهمه که چطور میشه چنین چیزی از آرسنیک ساخته شده باشه و زنده باشه. تا ساعت ۲ عصر به وقت مشرق آمریکا (EST) باید صبر کرد ببینیم چی میگن.
منبع
منبع گاردین
(بالاخره چشم هامون به جمال این باکتری ها روشن شد.  (عکس بالا) اسمشون هم گذاشته شده: جیفاج ِ ۱ (GFAJ-1).  اطلاعات اضافه شده بعد از ارایه ی گزارش:  ۱ روزنامه ی گاردین  -  ۲ مجله ی ساینس  - ۳ اطلاعات و فیلم در مجله ی اینترنتی گیزمودو  - ۴ شاید یه بابایی هم همین الان در حال نوشتن یک صفحه ی ویکی پدیا برای جیفاج ۱ باشه!  صفحه ی جیفاج در ویکی پدیا)

این روزها علاوه بر همه چیز درگیر خوندن نسخه ی ابتدایی یه کتاب راجع به زمان هستم که تازه نوشته شده توسط ریاضیدان معاصر راجر پنروز. درکش برام سخته.  کلا راجع به اینه که "میشه" دنیا دوباره متولد شده باشه. به لحاظ ریاضی. همون ریاضی ای که باعث شده کامپیوتر و موبایل "باشه".
... محمد

Excerpt: NASA Finds New Life

3 نظر:

سارا گفت...

یاد یکی از داستانهای ژول ورن افتادم.اسمش یادم نیومد اما راجع به نابودی و تولد دوباره تکنولوژی است.که تکرار پذیر است.
در ضمن ممنون از اینکه رنگ زمینه را تغییر دادید.این رنگ بانشاط تر است.

ناشناس گفت...

سلام
این پس زمینه قرمز باعث میشه متاسفانه لینک هایی که در کنار گذاشته اید به سختی دیده شود .
فک کمک رنگ های ملایم تر احساس بهتری هم در انسان ایجاد کند
با تشکر

ناشناس گفت...

حس عجیبی داره نوشته هات. نمی نویسی و آدم درگیر خبرهای دون میشه. اما میای یه چند خطی می نویسی و آتش می زنی آدمو. تو آدم جالبی هستی.