۱۳۸۶ فروردین ۱۲, یکشنبه

خدا رو شکر


این مطلب در وبلاگ شلمان خوندم....بچه ها خدا رو شکر که من با وبلاگ شفا آشنا شدم و خدا رو شکر که دوستای گلی مثل شما دارم!

خدا را شکر که مالیات می پردازم. این یعنی شغل و در آمدی دارم و بیکار نیستم

خدا را شکر که باید ریخت و پاشهای بعد از میهمانی را جمع کنم .این یعنی در میان دوستانم بوده ام

خدا را شکر که لباسهایم کمی برایم تنگ شده است. این یعنی غذای کافی برای خوردن دارم

خدا را شکر که در پایان روز از خستگی از پا می افتم. این بعنی توان سخت کار کردن را دارم

خدا را شکر که در خانه از دست بچه کوچکم آسایش ندارم. این یعنی او سالم است و دارد رشد می کند

خدا را شکر که باید زمین را بشویم و پنجره هارا تمیز کنم. این یعنی من خانه ای دارم

خدا را شکر که در جایی دور، جایی برای پارک پیدا کردم. این یعنی من توان راه رفتن دارم و هم اتومبیلی برای سوار شدن

خدا را شکر که سر و صدای همسایه هارا می شنوم. این یعنی توانایی شنیدن دارم

خدا را شکر که این همه شستنی و اتو کردنی دارم. این یعنی من لباس برای پوشیدن دارم

خدا را شکر که هرروز صبح باید با زنگ ساعت بیدار شوم. این یعنی من هنوز زنده ام

خدا را شکر که گاهی اوقات بیمار می شوم. این یعنی به یاد آورم که اغلب اوقات سالم هستم

خدا را شکر که خرید هدایای سال نو، جیبم را خالی می کند. این یعنی عزیزانی دارم که می توانم برایشان هدیه بخرم


...در ضمن در وبلاگ شلمان عزیز این نامه رو خوندم ...زیبا نوشته بود...به یاد نامه های زیبای محمد افتادم.

راستی اگه فرصت کردید سری به آرشیو شفا بزنید


خدایا سلام!

من دوباره برگشتم. با یه نامه جدید. می دونم ازم دلخوری. چون توی نامه قبلیم همش ازت گله کردم. به جون خودت که خیلی برام عزیزی، دست خودم نبود. دلم خیلی پر بود. این جور موقع ها هیچ کس رو جز تو ندارم که باهاش درد دل کنم. حالا قهر نکن دیگه! می دونم انقدر مهربونی، انقدر گُلی که هیچ وقت با بنده هات قهر نمی کنی. می دونم مثل همیشه با دقت به حرفام گوش میدی. این نامه با نامه قبلی خیلی فرق داره. این دفعه فقط می خوام ازت تشکر کنم. به خاطر همه خوبیات.
یک سال گذشت.سالی پر از خاطرات تلخ و شیرین. پر از لحظات غم و شادی. 365 قدم به جلو حرکت کردم. حالا ایستادم و به پشت سرم نگاه می کنم. به این راهی که اومدم. به اینکه چه جوری اومدم؟ توی راه تصادف کردم یا نه؟ به کسی صدمه زدم یا نه؟ دست یاری به سوی کسی که در راه مانده بود، دراز کردم یا نه؟ به بیراهه رفتم یا نه؟ سرِ دوراهی ماندم یا نه؟... خدایا ازت ممنونم. سالی که گذشت، با همه بدی هاش، یکی از بهترین سال های عمر من بود. چون حضور تورو بیشتر از هر وقت دیگه در کنار خودم احساس می کردم. همیشه و همه جا در کنارم بودی و من بیش از پیش فهمیدم که چقدر دوستم داری.خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، تجاربی کسب کردم که به اندازه 10 سال بزرگتر شدم. تجاربی که تا آخر عمر به آنها نیاز خواهم داشت و چراغ راهم خواهند بود. خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، کمکم کردی تا رفیق را از نا رفیق تشخیص دهم و بدانم که دوست واقعی کیست. کمکم کردی تا چشمانم را بیشتر باز کنم و در انتخاب دوست دقت داشته باشم.خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، با کمک تو موفق شدم که به دانشگاه راه پیدا کنم و به تحصیل علم و دانش بپردازم و بتوانم روزی با استفاده از آن، به مردم مملکتم خدمت کنم. خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، دو تن از بهترین دوستانم را در راه عشق، همسفر ساختی و کمکشان کردی تا به آنچه لایقش هستند، دست یابند و با شادی آنان، مرا نیز شاد کردی.خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، دوستانی را سرِ راهم قرار دادی، عاقل و فرهیخته. تا با کمک آنان بهتر بتوانم در مقابل مشکلات بایستم و مبارزه کنم. دوستانی که تجاربشان را دراختیارم گذاشتند و مرا راهنمایی کردند.کمکم کن تا بتوانم قدرشان را بدانم و من نیز، گوشه از زحماتشان را جبران کنم و دوست خوبی برایشان باشم. خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، سختی هارا بر من و خانواده ام آسان کردی و مشکلات را یکی پس از دیگری از سرِ راهمان برداشتی. کمکمان کردی تا بتوانیم آینده ای بهتر پیش رو داشته باشیم.خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، به من فهماندی که ارزش خودم را بدانم و همان طور که به دیگران اهمیت می دهم، به خودم نیز اهمیت بدهم و قدر خودم را بدانم. به من فهماندی که گذشت وایثار همیشه و همه جا لازم نیست. به من یاد دادی که گاهی اوقات باید در مقابل توقع های بی جای دیگران ایستاد و به آنها فهماند که برای بدست آوردن بهترین ها، باید از فرصت هایی که به آنان داده می شود، استفاده کنند و اگر آن هارا از دست دادند، دیگر نمی توانند آن هارا باز یابند. خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، باز هم توانستم به خارج از کشور سفر کنم و دیدنی های بسیاری را ببینم ومثل همیشه به این نتیجه برسم که آسمان وطن من، زیبا تر از همه آسمان هاست و ایران، بهترین جا برای یک ایرانی.خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، بیش از پیش به تو نزدیک شدم و در سال آتی، قرار است که به دیدنت بیایم.در بزنم و تو در را به روی من بگشایی و من مهمان خانه ات خواهم بود. با تمام وجود منتظر رسیدن آن روز هستم. خدایا ازت ممنونم، چون در این سال، فهمیدم که برای چه زنده ام و چرا می خواهم زنده بمانم. هدف داشتن را به من یاد دادی و کمکم کردی و خواهی کرد تا به بزرگترین هدفم در زندگی، نزدیک شوم و بتوانم انسانی، آزاده و بنده ای صالح برای تو باشم و معنی حقیقی انسانیت و سعادت را دریابم. خدایا می دونم مثل همیشه پرچونگی کردم. فقط می خواستم گوشه ای از محبت هایی که در این سال بهم کردی رو بهت یارآوری کنم و به خاطر همشون ازت تشکر کنم. دلم می خواد بدونی که چقدر دوست دارم. دلم می خواد بدونی که همیشه و همه جا به تو توکل می کنم و از تو مدد می خوام.ازت می خوام که سال جدید، سالی پر از شادی، سلامتی و خیروبرکت برای همه بنده هات باشه و همه مارو به راه راست هدایت کنی و هرچی که صلاحمونه، سرِ راهمون قرار بدی. همه مریض هارو شفا بدی و چشم بصیرتی بدی تا بتونیم خوبی هات رو ببینیم و شاکر باشیم.

خدایا ازت ممنونم...


بنده حقیر تو شلمان