۱۳۸۷ خرداد ۱۸, شنبه

علیکم بالتقوا و التخصص!



چندوقت پیش یکی از دوستان میکروبیولوژیستم یه صفحه ای رو توی کتاب میکروبیولوژی پزشکی موری بهم نشون داد، این کتاب جز کتابهای اصلی و معتبر دنیا در این زمینه است . توی قسمتی که داره گونه باسیلوس آنتراسیس (عامل بیماری خطرناک سیاه زخم) و کاربردهاش رو معرفی میکنه (صفحه 267 خط 8ام ادیشن پنجم 2005) گفته بود که تا به حال بعضی کشورها از این باکتری به عنوان سلاح میکروبی استفاده کردن از جمله شوروی سابق ، یه گروه تروریستی ژاپنی و ایران !!!!!!!! اینکه توی یه روزنامه یا شبکه خبری همچین چیزی ادعا بشه چندان اهمیت نداره و لی اینکه چنین چیزی توی کتاب تکست علمی که همه دنیا میخوننش گفته بشه خیلی بده .

ما برای نویسنده هم ای میل فرستادیم که مدرکتون چیه ولی جوابی دریافت نکردیم . حالا این مسائل به کنار ، من مطمئنم که این ادعا کاملا بیخوده اینو از سر تعصب نمیگم ، چون اگر یک ذره واقعیت داشت الان پیرهن عثمان کرده بودنش و عین چماق میکوبیدنش تو سرمون که حق مسلم چیه شماها سلاح میکروبی دارید ! اینکه یه همچین چیزهایی رو خیلی راحت بهمون نسبت بدن همش تقصیر اونا نیست ادامه رو بخونید:

این نقل قول از دکتر... رییس فعلی انستیتو رازی ِ ، قرار بود برای بخش آنتی بیوتیک سازی موسسه یه فرمانتور (دستگاه برای کشت باکتری در تعداد خیلی زیاد) از یه شرکت آمریکایی که معتبرترین توی دنیاست بخریم . بار اول درجواب درخواست ما گفتن که شما یک موسسه تروریستی هستین و میخواید از این وسیله برای تهیه سلاح میکروبی استفاده کنین و ما نمی تونیم به شما چنین چیزی بفروشیم . دفعه دوم که دوباره درخواستمون رو مطرح کردیم و ازشون برای ادعاشون دلیل و مدرک خواستیم جواب دادن که شما ده سال پیش مدل روز همین دستگاه رو از ما خریدین ولی تا الان هیچ مقاله ای از موسسه شما چاپ نشده وهمینطور هیچ محصولی وارد بازار نشده که نشون بده شما از این دستگاه برای کار تحقیقاتی یا تولیدی استفاده کرده باشید و این نشون میده که شما حتما از این وسیله برای مقاصد دیگه ای استفاده کردین . بعد که ما پیگیری کردیم دیدیم توی انبار ده ساله که این دستگاه آک بند و دست نخورده مونده ، حالا باید چی درجواب اون شرکت گفت!؟

چمران که اتفاقا چند روز دیگه 31 خرداد شهید شده ، بیست و خورده ای سال پیش میگه :" این روزها میگویند تقوا از تخصص مهمتر است . بله ولی من می گویم کسی که وظیفه ای را برعهده میگیرد و تخصص و تجربه آن را ندارد بی تقواست . "








Excerpt: On Medical Microbiology by Murray et al. and its claim that Iran has used biological weapon.It's a lie .Why? Do you want to know more? Read the persian text!







1 نظر:

Mohammad گفت...

تازه مهزاد این یک موردشه. اینقدر این جماعت ِ ساینتیست در آمریکا بی اخلاق و پول پرستند که آدم هایی که هم کارشون درست باشه و هم با اخلاق باشن عین مروارید هستن. اما با این وجود چیزی بنام قانون هست که نمی ذاره هز علطلی که خواستن بکنن. معمولا دانشمند هایی که از شرق رفتن آمریکا می فهمن اخلاق چیه. واقعا می گم.