۱۳۸۷ اسفند ۲۶, دوشنبه




شده تا بحال پیری رو ببینی که از فرت سالخوردگی انقدر اهسته گام برمی داره که انگار این اخرین گامش، کمرش انقدر خم شده که انگار تمام دنیا رو داره رو دوشش می کشه ولرزش دستاش انقدر زیادِ که نمیشه باور کرد اون همون دستهایی که خیلی چیزها روتا حالا بلند کرده وخیلی کارها انجام داده ؟
اره اون پیر شده ولی وقتی به صورتش نگاه میکنی لبخند زیباش و برق چشماش بهت یک چیز دیگه میگه، بهت از زندگی میگه نه ازمرگ.میخواد بهت بگه که خوب زندگی کن تا بعدها بخندی نه اینکه بترسی.

راستی وقتی ازت بپرسن راجع به مرگ چی فکر می کنی توچی میگی؟

ازمن اگه بپرسن این شعرفریدون مشیری میاد تو ذهنم

"من تشنۀ این هوای جان بخشم
دیوانۀ این بهار و پاییزم
تا مرگ نیامدست برخیزم
در دامن زندگی بیاویزم"

اونوقته که می خوام پاشم و بدوم، بدوم که مبادا دیرشه

اماموریس مترلینگ راجع به مرگ یه چیزی بهت میگه که ارومت میکنه :
"گمان دارم که وقتی از دنیا رفتم ،چون براثر مرگ،دو دشمن بزرگ من که زمان و مکان باشد از بین رفته است همواره در جشن ها و ضیافت های دائمی روح و ماده شرکت خواهم داشت و دنیای بی پایان لذت بخش ترین امید و ارزوی مرا اجابت خواهد کرد."
ارومم میکنه این جمله وبهم فرصت می ده به دور و برم نگاه کنم به همه جیز خوب نگاه کنم به بار بردن مورچه ها به اواز پرنده ها به صورت بچه ای که با عشق بستنی میخوره .
اونوقته که به خودم میگم از بودنت لذت ببر.از بودن با دوستات ازبلند بلند خندیدن وگاه های های گریه کردن .از گوش کردن به اهنگهایی که دوست داری و با بعضی هاشون با تمام انرژی می رقصی و با بعضی هاشون با تمام ناامیدی اشک می ریزی گوش کن .نترس که اگه این اشک نباشه اون رقص و شادی بی معنی میشه .
لذت ببر از از فشار دادن محکم زغالت رو ی کاغذ و بعد با انگشت محو کردنش از خط خطی کردن و ریختن رنگ رو ی پالتت بدون ترس از تموم شدنش . ارو م باش رو کارات لم بده تا بعد از تموم شدنش ازش لذت ببری نه اینکه همش خودت رو سرزنش کنی.


Excerpt: enjoy your life without any anxiety

3 نظر:

بهار گفت...

اینهم یه نقاشی از لم دادن و خیره شدن به اسمون

مهزاد گفت...

بهار جان من از دوتا کامپیوتر چک کردم عکس نقاشیت باز نمیشه ):

بهار گفت...

نمیدونم مهزاد جان من با چند تا کامپیوتر دیدم ولی نشون میده!نقاشیم تو my documentام هست منم با browser بهش مسیر دادم نباید مشکلی داشته باشه اگه کار دیگه ای باید بکنم بهم بگو.