۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

جالبه بدونید ...

 جالبه بدونید که ...
قلب یه جورایی حیاتی ترین و مهمترین عضو بدن حساب میشه که به همون قدر که مهم و اساسیه کارکردش به نظر من به همون اندازه هم از طرف ما آدمها مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیره و علتش هم اینه که داره کار خودش رو به نحو احسنت به قول ِ عربا ، انجام میده و خیلی وقتها یه جورایی یادمون میره که قلبی هست تو قفسه سینمون و باهاش خیلی بد رفتاری می کنیم و بی اونکه بدونیم و بخوایم خیلی تحت فشارش میگذاریم و وقتی میفهمیم که کار از کار گذشته دیگه و ...
سن ابتلا به بیماری های قلبی و بروز حمله قلبی تو مردا حدود 35 سالگی ولی در خانم ها 45 سالگیه ! (حالا من یکی چرا یه 3 سال زودتر عجله داشتم و رفتم تو نوبت ، بماند سر فرصت  )
ولی خانمها به دلیل داشتن قلب کوچکتر نسبت به مردا هم ضربان قلبشون سریعتره ولی از طرفی احتمال نجاتشون از مرگ هنگام بروز اولین حمله قلبی خیلی کمتر از مرداست!
و از طرفی هم درصد ابتلا به عارضه های قلبی در مردا خیلی بیشتر از خانمهاست !
این رو علاوه بر دلایل فیزیولوژیکی به یه سری از عوامل دیگه هم ربط میدن مثل :
کم حرفی مردها و عنوان نکردن بسیاری از مسائل و مشکلات روحی و انباشتن اونها در درون خود و نوعی درونگرایی و مقاومت در برابر عنوان شدن اونها !
کم گریستن ! که گفته میشه گریستن خانمها از خیلی جهات اونها رو بیمه میکنه که یکیش هم بروز نارسایی ها و حملات قلبی میتونه باشه !
پناه بردن و روی آوردن به مصرف بی رویه دخانیات ( از هر نوع ... ) و مشروبات الکلی برای گریز از استرس و فشارهای کار و زندگی و داشتن قدرت مانور و آزادی های بیشتری نسبت به خانمها برای استفاده از اونها و ...
و ...
شاید همه با دلایل گفته شده موافق نباشن اما بیشترش منطقی به نظر می رسه و برای من جالب بود !
البته امیدوارم شاهد بروز اینگونه اتفاقات برای هیچ مرد یا زنی نباشم که خیلی سخت و ناگوار و طاقت فرساست !


6 نظر:

محمد گفت...

خدا شفا بده امیر جان. انشالله که همیشه سالم و سلامت باشی. از این چیزها همیشه هست. مهم کیفیت ِ زندگیه.

امیر گفت...

ممنون محمدجان ... آره عزیز حق با توست ... مهم و اصل کاری کیفیت ِ زندگیه اما باید زنده بود تا زندگی کرد ...

مهدی گفت...

امیر جان بلا به دور، ایشالا همیشه زنده و برقرار باشی

Hoda گفت...

امیر جان تبریک می گم برای از پشت سر گذاشتن چنین تجربه هایی. ایشالا که دیگه برات پیش نیاد و از این تجربه برات فقط اون نگاه شیرین و نافذی که به زندگی گرفتی برات بمونه.

امیر گفت...

ممنونم دوستار خوب و عزیزم از همتون ممنونم ...

تبسم گفت...

امیر ِ ما :)